English

مدیرکل شیلات مازندران :

۷۰ هزار بچه ماهی آماده رها سازی در رودخانه‌های شیلاتی مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۷۰ هزار بچه ماهی، در راستای احیا و بازسازی ذخایر آزادماهیان کشور بزودی در رودخانه‌های شیلاتی استان رها سازی می‌شوند.

۷۰ هزار بچه ماهی آماده رها سازی در رودخانه‌های شیلاتی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، رضا کریم زاده در حاشیه بازدید از مرکز تکثیر و بازسازی آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت اظهار داشت: ۲۱۴ استخر پرورشی این مرکز  در دو سال گذشته با هزینه‌ای نزدیک به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد، گفت: ۳۱ قطعه ماهی آزاد مولد، از ابتدای پاییز امسال تاکنون از رودخانه‌های شیلاتی استان صید و به منظور تکثیر به این مرکز منتقل شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه صید گونه‌های آزاد ماهیان ممنوع است، گفت: این گونه از ماهیان رود کوچ بوده و برای انجام عملیات تکثیر با سرد شدن هوا به رودخانه‌ها مهاجرت می‌کنند که عملیات صید آزاد ماهیان مولد، پاییز هر سال آغاز و تا نیمه‌های آذر ماه ادامه دارد.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می‌شود، امسال ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار قطعه تخم بچه ماهیان آزاد در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آزادماهیان کلاردشت تولید و به تدریج در ۱۰ رودخانه شیلاتی استان رهاسازی شود.

کریم زاده افزود: با احیا و مرمت مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آزادماهیان کلاردشت دو سال گذشته، ۵۰ هزار بچه ماهی به وزن حداقل ۴۰ و حداکثر ۵۰ گرم در رودخانه‌های مهم شیلاتی غرب مازندران رها سازی شدند و حداقل ۸۰ و حداکثر ۱۵۰ هزار قطعه لارو از هر ماهی آزاد مولد تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه