English

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران:

کانون پرورش فکری پرچمدار فرهنگ کهن ایرانی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: کانون پرورش فکری پرچمدار فرهنگ کهن ایرانی است و در طول این همه سال ها به ویژه سال های پس از انقلاب سعی نموده که محتوا هایش را در مسیر انقلاب و اسلام قرار دهد.

کانون پرورش فکری پرچمدار فرهنگ کهن ایرانی است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حامد فاضلی کبریا در نشست با مدیران شهرستانی اظهار داشت :قصه یک ابزار فرهنگی و تربیتی  است که در جامعه ایرانی ما می تواند مهم ترین و اثرگذارترین ابزارهای فرهنگی در سنن و آیین ها ی ما  باشد .

وی ادامه داد : سعی میکنیم با بهره گیری از  قصه کمک حال مقوله  فرهنگ باشیم و با استفاده از ابزارهای قصه  می توانیم بخندانیم و بگریانیم و نقش موثر خانواده را پر رنگ کنیم که همه این شاخص ها در صورت وجود  سرمایه اجتماعی میسر می شود و هنر قصه در میان ادبیات عامیانه و  رایج ما   نقش تخصصی پیدا می کند .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تصریح کرد : در مجموعه کانون پرورش فکری استان مازندران در سرفصل های جشنواره قصه های کهن و شاهنامه خوانی ،قصه های کلاسیک داریم که تقویت زبان مادری را  از وظایف خودمان میدانیم و برای دانش آموزان زبان شیوا قصه را به زبان مازندرانی نقل می کنیم  و به زبان ارزشمند خودمان و آداب سنن پیشینیان افتخار می کنیم چرا که   برای ما یک رفتار متعالی است.

فاضلی کبریا افزود : در پنجمین  دوره جشنواره قصه گویی  علاوه بر قصه های کلاسیک، لبخند آور و  طنز ،نقالی و پرده خوانی ،شاهنامه خوانی نیز بخش جدیدی تحت عنوان  قصه گویی با محوریت   الگوها و اسوه های  مقاومت جهت شناساندن سردار سلیمانی به کودکان طراحی کردیم تا بیان کنیم که قهرمانان بزرگی داریم که برای ما این قهرمانان اولویت و ارزش  دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان مازندران یادآور شد :  قصه گویی شیوا به زبان فارسی و عربی پیرامون مظلومیت مردم غزه خصوصا کودکان و نوجوانان که مظلومانه  شهید می شوند از جمله نگاه های جدید فرهنگی در کانون است که وظیفه  اساسی ما این است که  موضوع غزه را ترویج نماییم چرا که وظیفه دینی و قانونی ما است و بنای ما  انتقال مفاهیم بالا و  ارزشی با زبان قصه  بصورت فعالانه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه