English

مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صمت مطرح کرد :

ضرورت شکل‌گیری ادبیات مبتنی بر صنعت و دانشگاه

مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید دانشگاه صنعت محور و صنعت هم دانشگاه محور باشد، گفت: شکل گیری ادبیات مبتنی بر صنعت و دانشگاه امری ضروریست.

ضرورت شکل‌گیری ادبیات مبتنی بر صنعت و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

،  امیرحسین اسدی در دومین جشنواره بینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد:جوانان وارد کسب و کار نشوید؛ مگر آمادگی لازم را داشته باشید.

وی ادامه داد : اصلا فضا برای ورود به دنیای کسب و کار در کشور فراهم نیست؛ جهان کسب و کار جهان تلاش و سختی کار است وجود بیمه، مالیات، رشوه و جهان کسب و کار را به جهان درد و رنج تبدیل کرده است اما جهان حل مشکل هم هست.

اسدی با اشاره به اینکه صنعت در کشور بیمار است، یادآور شد: امروزه صنعت درد دارد و انتظار داریم؛ این درد را دانشگاه حل کند اما دانشگاه خودش درد دارد.

مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن وتجارت کشور تصریح کرد: صنعت از فنآوری عقب است و حوصله فنآوری را ندارد، با افزایش دلار تمام محاسبات و اصول صنعت عوض می ‎شود.

اسدی با اشاره به اینکه صنعت مشکل سرمایه در گردش دارد، افزود: سیستم‌ها قدیمی است و نیروی انسانی که دانشگاه به صنعت می‌دهد خودش نیازمند آموزش است و چندان بدرد صنعت نمی‌خورد.

وی با طرح سوالی، ادامه داد: باید با این صنعت بیمار چکار کنیم؟ آیا دانشگاه پزشک صنعت بوده و قادر به تشخیص بیماری آن است؟

وی با اشاره به اینکه باید ادبیات مبتنی بر صنعت و دانشگاه شکل دهیم، تصریح کرد: باید فنآوری مرکز رشد در دل صنعت شکل گیرد، چنین جشنواره‌هایی در دل صنعت برگزار شود باید صنعت نیز در داخل مرکز رشد و دانشگاه شکل گیرد.

اسدی با بیان اینکه صنعت تشنه دانشگاه است ما هنوز عقب هستیم؛ اصول اولیه را بلد نیستیم، ما صنعت را خوب نمی‌دانیم، اظهار کرد: بوم کسب و کار نداریم بسیاری از کسب وکارهای ما طرح ندارند .

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند طرح‌هایی هستیم که درد صنعت را رفع کند، باید دانشجویان از ترم اول در صنعت کارورزی کنند، ضروریست نمره دانشجویان دانشگاه را صنعت بدهد مگر نه اینکه نیرو، فنآوری و آینده صنعت را دانشگاه رقم می‌زند.

اسدی تصریح کرد: دانشگاه خود را ارزیابی می‌کند و نمره می دهد صنعت هم همینطور؛ لذا با این روند ارتباط بین دانشگاه و صنعت معنی ندارد باید دانشگاه صنعت محور و صنعت دانشگاه محور باشد.

وی با اشاره به اینکه چکار کنیم که صنعت ما فنآور شود، تصریح کرد: باید استارت آپ، مراکز رشد و پارک‌های فنآور ما در اجرای طرح و ایده خود که پروسه زمانی آن بیش از ۹ ماه طول بکشد و نتیجه ندهد رها کنیم.

مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن وتجارت کشور با اشاره به اینکه واژه مرگ کسب و کار را در دانشگاه نداریم، خاطرنشان کرد: اگر پروژه مرکز رشد بعد از ۶ ماه به نتیجه نرسید حکم مرگ آن را صادر کنیم و برای اجرای طرح‌ها زمان تعیین کنیم زیرا زمان عنصر حیاتی در کسب و کار است اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید یعنی ایده، تیم یا نظام کسب و کار شما مشکل دارد چرا ادامه می دهید ضروریست دست اندازی جدید در دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه