English

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تاکید کرد:

مهاجرت پرستاران تهدیدی جدی برای نظام سلامت در ۱۰ سال آینده

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: مهاجرت پرستاران تهدیدی جدی برای نظام سلامت طی ۱۰ سال آینده است که مجلس باید با جدیت مطالبات این قشر را پیگیری و بر اجرای قوانین این حوزه نظارت کند .

مهاجرت پرستاران تهدیدی جدی برای نظام سلامت در ۱۰ سال آینده
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد علی محسنی بندپی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت : پرستاری شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است زیرا حجم کار آنها بسیار بالا است و فشارهای روحی و روانی بسیار زیادی را تحمل می کنند و پرستاران به دلیل شیفت های طولانی و اجباری و حساسیت شغلشان با مشکلات زیادی مواجه هستند .

 وی با انتقاد از کمبود پرستار در کشور بیان داشت : شاخص ما 2.5 پرستار به ازای هر تخت است اما در برخی استان ها این عدد نیم است و فشار کاری ناشی از کمبود پرستار بر دوش پرستاران است و پرستاران تنها قشری هستند که به معنای واقعی ۱۷۵ ساعت اضافه کاری خود را با کاردکس پر می کنند و مجلس و دولت هر قدمی برای حمایت از این قشر بردارند باز هم کم است .

 نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه مجلس یازدهم پیگیری کار بر زمین مانده برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی قانون تعرفه گذاری را در دستور کار قرار داد، گفت :  اگر چه کام پرستاران با اجرای این قانون مانند رتبه بندی معلمان شیرین نشد اما گام رو به جلو و موثری بود .

رئیس مجمع نمایندگان مازندران رفع کمبود پرستار و تثبیت وضعیت شغلی را یکی از مطالبات جدی این قشر دانست و یادآور شد  : پرداخت فوق العاده خاص هم باید مدنظر قرار گیرد ، پرستاران نسبت به دریافتی های پایین و شیفت های اجباری انتقاد دارند و در پی تمامی این مشکلات بسیاری از کشورها برای جذب پرستاران ما دام پهن کرده و تمامی موانع سد راه جذب را برداشته اند حتی تاکید کردند که نیاز به ارائه مدرک تحصیلی وجود ندارد و اگر اعلام شود که پرستار هستند به راحتی بکارگیری می شوند در این رابطه مهاجرت پرستاران تهدیدی جدی برای نظام سلامت طی ۱۰ سال آینده است و این موضوع به هیچ وجه به نفع نظام سلامت نیست و مجلس باید با جدیت مطالبات این قشر را پیگیری و بر اجرای قوانین این حوزه نظارت کند .

 دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر پیش بینی پرداخت فوق العاده خاص و تعرفه گذاری پرستاری در برنامه هفتم توسعه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه