English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

آمار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در مازندران به ۷۴۸ نفر رسید

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، گفت: آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع به ۷۴۸ نفر در حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران رسید.

آمار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در مازندران به ۷۴۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه نام‌نویسی از متقاضیان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز گذشته سوم آبان ادامه داشت، اظهار داشت: مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار - نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد - نور و محمودآباد- نوشهر، چالوس و کلاردشت - بابل- آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و حوزه انتخابیه بابل و آمل به ترتیب بیشترین متقاضیان شرکت در انتخابات را داشتند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۱۴۲ نفر، در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۱۲۸ نفر، در حوزه انتخابیه بابل ۹۴ و در حوزه انتخابیه آمل نیز ۸۱ نفر در مدت زمان یک هفته ای نام‌نویسی کردند.

وی از نظر ترکیب جنسیتی ثبت نام کنندگان داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران تصریح کرد: ۹۲ درصد آنان آقایان و هشت درصد از بانوان هستند.

عزیززاده گرجی همچنین در خصوص محدوده سنی داوطلبان ابراز داشت: ۴۰ تا ۴۵ سال بیشترین ترکیب سنی داوطلبان این دوره است که به تعداد ۱۳۸ نفر و ۱۹ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان کارشناسی ارشد به تعداد ۵۴۹ نفر معادل ۷۶ درصد ثبت نام کنندگان است.

گفتنی است؛ مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد- نور و محمودآباد - نوشهر، چالوس و کلاردشت – بابل - آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت داشتند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه