English

رئیس میراث‌فرهنگی رامسر خبر داد؛

ثبت روستای ملی جوراب پشمی در رامسر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از برنامه‌ریزی جهت ثبت روستای ملی جوراب پشمی در اشکور رامسر خبر داد‌.

ثبت روستای ملی جوراب پشمی در رامسر

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، نادر سحرخیز با اشاره به اینکه صنایع‌دستی شهرستان رامسر الگویی مناسب جهت اشتغالزایی است، اظهار داشت: تولیدات داخلی صنایع‌دستی که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: تعداد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان رامسر بیش از ۵۰۰ نفر هستند که البته بیش از این تعداد هستند که باید مورد شناسایی و حمایت قرار گیرند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تنوع تولیدات صنایع‌دستی در شهرستان گردشگری رامسر را یک فرصت دانست و با اشاره به صنایعی مانند نمدمالی‌، حصیربافی، چادر شب، انواع بافتنی‌ها، سفال و تعداد زیادی از هنرهای بومی و ارزنده، گفت: چنانچه از این هنرمندان حمایت شود پرداختن به همین حرفه‌های هنری، نقش مهمی در اشتغالزایی در شهرستان رامسر ایفا می کند. 

وی به برنامه‌ریزی جهت تقویت عرضه فروشگاهی صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از مشکلات این هنرمندان فروش محصولات بی کیفیت و خارجی است که باید با آن برخورد شود تعداد زیادی از دکه‌های غیر اصولی در شهر و محورهای گردشگری که در حال عرضه اینگونه محصولات هستند در شان دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان نیست.

سحرخیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره را معرفی روستاهای ملی در حوزه صنایع‌دستی برشمرد و بیان داشت: دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در دهستان اشکور رامسر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم پرونده ثبت روستای ملی جوراب پشمی را در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه