English

معاون صنایع‌دستی مازندران:

تندیس‌های روز جهانی صنایع‌دستی با تکنیک کوب بافی تولید می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تولید تندیس‌های روز جهانی صنایع‌دستی در این اداره‌کل به صورت نمادین با تکنیک کوب‌بافی خبر داد.

تندیس‌های روز جهانی صنایع‌دستی با تکنیک کوب بافی تولید می‌شود

 به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین ایزدی با بیان اینکه در راستای باز زنده‌سازی رشته کوب‌بافی، معاونت صنایع‌دستی استان با استفاده از نظر کارشناسان تندیس‌هایی با تکنیک کوب‌بافی طراحی شده، اظهار داشت: کوب‌بافی از گذشته‌های دور در این استان قدمت دارد و به عنوان زیرانداز و فرش استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: با تغییرات روش زندگی و گسترش مدرنیته و تولید فرش‌های ماشینی به وفور با قیمت مناسب و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و از سوی دیگر سختی تکنیک تولید کوب‌بافی، این هنر صنعت به غبار فراموشی سپرده شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: معاونت صنایع‌دستی استان درسال جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی هنرمندان و حمایت از آنها اشتغال دراین رشته را توسعه داده است.

گفتنی است؛ تندیس‌های تولید شده در هفته صنایع‌دستی جهت بزرگداشت مقام صنعت‌گران و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان طی مراسم باشکوهی با حضور مدیر‌کل و مسئولین استانی به رسم قدردانی به آنها اعطاء خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه