English

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد؛

رشد ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد 31 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست سال جاری بندرامیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل، از سهم 59 درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری بنادر تجاری شمال کشور خبر داد.

رشد 31 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی موسی پور با اشاره به عملکرد 3 ماهه این بندر اظهار داشت: بندر امیرآباد کارنامه درخشانی را در بهار طلایی عملکرد خود به ثبت رساند به طوری که میزان تخلیه و بارگیری کالا در 3 ماهه نخست سال جاری با رشد 31 درصدی به بیش از یک میلیون و 96 هزار تن رسیده که سهم 59 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر تجاری شمال کشور ارمغان این رشد بوده است.

وی، ایمنی، صرفه اقتصادی‌‌، سرعت در جابجایی کالا و وجود زیرساخت های شبکه داخلی راه آهن را از عوامل مهمی برشمرد و ادامه داد: این کار مشتریان بندر امیرآباد را در استفاده از ریل جهت جابجایی محموله های خود ترغیب کرده به طوری که در این مدت حمل ریلی بندرامیرآباد با رشد 90 درصدی به 25 هزار و 798 تن رسیده است.

مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال با رشد 11 درصدی از 254 هزار تن به 283 هزار رسیده است، تصریح کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS فلزات، مواد نفتی، کالاهای ساختمانی و معدنی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بندر امیرآباد از ظرفیت ها و امکانات مناسبی جهت تبدیل شدن به قطب صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای کانتینری در منطقه برخوردار است، افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بهار امسال 3 هزار و 502 TEU بوده است که در مقاسیه با همین مدت در سال قبل رشد 275 درصدی را نشان می دهد.

موسی پور در پایان به آماری از ترابری کالا در بندر امیرآباد در 3 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: بر این اساس 278 فروند شناور، 48 هزار و 102 دستگاه کامیون و 642 دستگاه واگن، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه