English

مدیرعامل هلال احمر مازندران:

۵۰۰ نقطه پر خطر در سواحل مازندران تحت پوشش امداد و نجات قرار دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت؛ امسال در طرح امداد و نجات ساحلی بیش از 500 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند و در صورت بروز هرگونه حادثه،پوشش امدادی لازم را در اسرع وقت ارائه کنند.

500 نقطه پر خطر در سواحل مازندران تحت پوشش امداد و نجات قرار دارند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامعلی فخاری از به کارگیری 160 0نفر نجاتگر و ناجی غریق در اجرای طرح امدادونجات ساحلی خبر داد و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ناجیان غریق موتور سوار نیز به کار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و نکات ایمنی و امدادی را به مسافران اطلاع رسانی کنند.

وی عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده را از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با بیان اینکه پس از اجرای طرح ملی  آزادسازی ساحل، دسترسی مسافرین به دریا بیشتر شده و گردشگران از هر نقطه ای می‌توانند وارد دریا شده و حتی با خودرو سرتاسر ساحل را طی کنند، گفت: هلال احمر مازندران ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت را نیز برای این منظور به ناجیان غریق و امدادگران این جمعیت اختصاص داده است تا در مناطق ممنوعه شنا به مسافران هشدار بدهند.

وی با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تأکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه