English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر:

اعلام آمادگی ۶۴ متقاضی برای سرمایه‌گذاری در سواحل آزاد شده غرب مازندران / دریافت اسناد تک برگ بیش از ۹۰ درصد سواحل غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: تاکنون 64 متقاضی برای سرمایه‌گذاری در سواحل آزاد شده غرب مازندران اعلام آمادگی کردند که در یک مورد، فردی اقدام به سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیاردی در 36 هکتار انجام خواهد داد.

اعلام آمادگی 64 متقاضی برای سرمایه‌گذاری در سواحل آزاد شده غرب مازندران / دریافت اسناد تک برگ بیش از 90 درصد سواحل غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالرضا سنگاری در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شده بود با اشاره به اینکه شعار امسال «ایران سبز - ایران قوی» همه با هم برای حفظ و احیای منابع طبیعی است، اظهار داشت: بیش از 600 هزار هکتار عرصه جنگلی، ساحل و مرتع در غرب استان را مدیریت با امکانات و تجهیزات حداقلی مدیریت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 137 کیلومتر ساحل، 315 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع در غرب مازندران داریم، ادامه داد: در یک مورد آزادسازی ساحل به طول 4 کیلومتر در حوزه نوشهر، تعداد 123 متصرف مشاهده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر خاطرنشان ساخت: در گذشته نیز سواحل آزادسازی شده بودند ولی باز هم تصرفاتی در آن ایجاد می‌شد اما با دستور اکید و اخیر رئیس‌جمهور و عزم راسخ دولت برای آزادسازی سواحل و در اختیار قرار دادن آن به مردم، اقدام به آزادسازی گسترده‌ای کردیم و همچنان عرصه‌های آزاد نشده که در تصرف اشخاص حقیقی قرار دارند هم داریم که پرونده آنها در جریان است که البته این افراد اخیراً خودشان داوطلب شدند تا آزادسازی را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: اسناد تک برگ بیش از 90 درصد سواحل غرب مازندران را دریافت کردیم و البته این اسناد تک برگی در بخش جنگل و مرتع را به طور کامل انجام دادیم.

سنگاری با تأکید بر اینکه پس از آزادسازی ساحل باید برنامه داشته باشیم، گفت: تاکنون 64 متقاضی برای سرمایه‌گذاری در سواحل آزاد شده غرب مازندران اعلام آمادگی کردند که در یک مورد، فردی اقدام به سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیاردی در 36 هکتار انجام خواهد داد و در این قرارداد تعهدات خوبی نیز دیده شد از جمله آن که تعداد 1500 عدد بنچ مارک هم توسط این سرمایه‌گذار در مناطق مختلف بین مرز مستثنیات اشخاص و دولتی نصب خواهد شد.

وی افزود: تعداد سرمایه‌گذاری‌های جدید دیگری نیز در بخش سواحل آزادسازی شده در دست بررسی است و استاندار مازندران به طور جدی پایه کار هستند تا گردشگری ساحلی عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر با اشاره به اینکه تعداد 34 رودخانه خروشان در غرب استان مازندران داریم که تاکنون برای 10 رودخانه، طرح آبخیزداری به طور کامل اجرایی شد و به بهره‌برداری رسید و این در حالی است که توان اجرایی اداره کل منابع طبیعی غرب استان بسیار بالا است و تنها نیاز به اعتبارات دارد و اگر اعتبارات به اندازه کافی در اختیار باشد، تمامی رودخانه‌های خروشان غرب استان تحت پروژه آبخیزداری مجهز می‌شوند.

منابع طبیعی غرب مازندران 1400

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در 11 ماهه امسال تعداد 135 هکتار از عرصه‌های جنگلی دچار حریق شدند که طی 39 فقره این آتش‌سوزی رخ داده است و البته اقدامات پیشگیرانه نیز در این زمینه انجام دادیم و از افزایش این میزان جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول درباره بالگردهایی که برای استقرار در غرب مازندران به منظور خدمات مختلف از جمله پایش و اجرای عملیات اطفاء حریق در جنگل‌های غرب مازندران پیش بینی شده بود، تصریح کرد: بالگردها به دلیل رفع برخی نواقصات فنی به طور موقت از منطقه خارج شدند و به زودی پس از رفع نقص، مجدداً در غرب مازندران استقرار خواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال 379 فقره آزادسازی در 117 هکتار از عرصه‌های غرب مازندران داشتیم، اظهار داشت: همچنین 191 متر مکعب کشفیات چوب در 141 فقره و نیز 111 فقره کشف هیزم انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر با بیان اینکه در یازده ماهه اخیر تعداد 91 فقره قطع درخت رخ داده است که طی آن 539 درخت و 623 درختچه قطع شدند که متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

وی از تشکیل بیش از 800 پرونده قضایی در حوزه کشفیات و پیگیری‌های منابع طبیعی غرب مازندران خبر داد و افزود: 65 فقر چَرای دام غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی شناسایی شد که در مجموع 13 هزار و 428 واحد دامی به طور غیرمجاز در این مراتع رهاشازی شده بودند.

سنگاری گفت: در نشستی که به همراه مسئولان استان با مقامات دولت سیزدهم در تهران داشتیم، 172 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه منابع طبیعی غرب مازندران در نظر گرفته شد که این رقم طی مدت 3 سال تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم در سال 1401 با اعتبار 600 میلیارد ریال ساختمان جدید اداره کل منابع طبیعی مازندران -  نوشهر را کلنگ‌زنی کنیم و این بنا طی چند سال تکمیل خواهد و به بهره برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه