English

در سومین روز از وقوع حریق:

جنگل وِیسَر کجور سه روز در آتش سوخت/ آتش سوزی سریالی در منابع طبیعی غرب مازندران

آتش سوزی سریالی از چند روز گذشته عرصه های جنگلی غرب مازندران در نوردیده و در همین مدت علاوه بر آتش‌سوزی در جنگل وِیسَر کجور، 11 مورد حریق کوچک و بزرگ در مناطق جنگلی شهرهای نوشهر، کلاردشت، تنکابن، رامسر، عباس‌آباد و چالوس نیز طعمه حریق شدند.

جنگل وِیسَر کجور سه روز در آتش  سوخت/ آتش سوزی سریالی در منابع طبیعی غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آتش‌سوزی در جنگل وِیسَر بخش کجور نوشهر که از عصر روز دوشنبه آغاز شده بود متأسفانه همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش‌ شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی، مردم، بسیج، سپاه و همه گروه‌های امداد و نجات و برخی دستگاه‌های اجرایی تا به امروز در آتش سوخت و با توجه به وزش شدید باد، بر وسعت آتش‌سوزی افزوده هم می‌شد.

همچنین در همین مدت 11 مورد حریق کوچک و بزرگ در مناطق جنگلی شهرهای نوشهر، کلاردشت، تنکابن، رامسر، عباس‌آباد و چالوس نیز طعمه حریق شدند و به نظر می رسد عامل انسانی سبب بروز چنین اتفاقاتی است و این نشان می دهد که کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نمی تواند چندان پیشگیری کننده از وقوع چنین حوادثی باشد.

با وجودی که بیشترین وسعت جنگلی در غرب مازندران وجود دارد ولی حتی کمترین امکانات هم در اختیار منابع طبیعی مازندران – نوشهر قرار داده نشده است اما با این حال مدیریت و نیروهای منابع طبیعی غرب مازندران همه تلاش و تدابیر خود را برای حفظ و حراست از این میراث گران‌بهای طبیعی و خدادادی انجام می‌دهند.

ولی آنچه که می‌تواند روند مدیریت بهتر و کامل‌تر را در این عرصه به ارمغان بیاورد، تخصیص تجهیزات و امکانات زیرساختی مانند اختصاص بالگرد ویژه گشت و اطفاء حریق منابع طبیعی و جنگل‌های غرب مازندران است.

وجود دو فرودگاه رامسر و نوشهر در غرب مازندران بهترین موقعیت برای اختصاص بالگردها است و دیگر جای هیچ بهانه‌ای برای این موضوع باقی نگذاشته است و تنها همت، عزم و دلسوزی بیشتر مسئولان رده اول استانی، نمایندگان مردم غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مربوطه را می‌طلبد تا دغدغه‌ها در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران به حداقل ممکن برسد.

به گزارش موج، شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی، مردم، بسیج، سپاه و همه گروه‌های امداد و نجات و... همچنان در محل وقوع حریق در جنگل وِیسَر کجور حضور دارند و با همه وجود خویش در حال کنترل و مهار آتش هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه