English

سید عیسی کریم‌پور:

آتش‌سوزی در جنگل‌های اندبیل خلخال مهار شد

بخشدار مرکزی خلخال گفت: با تلاش عوامل دستگاه‌های اجرایی و مردم آتش‌سوزی در جنگل اندبیل این شهرستان مهار شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های اندبیل خلخال مهار شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید عیسی کریم‌پور ، بخشدار مرکزی خلخال گفت: دیشب بی‌احتیاطی گردشگران در جنگل درختان قد کوتاه ارس و بنه اندبیل خلخال موجب آتش‌سوزی شد و با اطلاع بموقع یکی از گردشگران این حریق صبح امروز بطور کامل مهار و از گسترش شعله‌های آتش به جنگل وسیع منطقه جلوگیری شد.

وی افزود: جنگل‌های اندبیل شهرستان خلخال یکی از ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی و دارای گونه‌های نایاب جنگلی و محل زیست حیات وحش است و مراقبت از این جنگل‌ها در دستور کار قرار دارد.

بخشدار مرکزی خلخال با اشاره به علت انسانی وقوع  آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه در سال جاری با توجه به خشکسالی و احتمال وقوع حوادث مشابه در مناطق جنگلی گفت: از گردشگران و اهالی بومی بویژه چوپان‌ها درخواست می‌شود با توجه به لزوم حفاظت از جنگل‌های منطقه از افروختن آتش در سطح جنگل و مراتع خودداری کنند.

کریم پور بیان کرد: با توجه به وزش باد گرم در ایام تابستان و خشکی سطح اراضی جنگلی ، کوچک‌ترین شعله آتش با ورزش باد و سرایت به اطراف منجر به آتش‌سوزی وسیع در جنگل می‌شود.

او گفت: در هفته‌های گذشته نیز بر اثر بی‌احتیاطی گردشگران و چوپانان و وقوع آتش‌سوزی در حوالی روستای گزاز و ارسون ده‌ها هکتار باغ دچار حریق شده و خسارات سنگین مالی برجای گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه