English

استاندار مازندران:

به نقش و جایگاه رسانه ها در توسعه استان باور دارم

استاندار مازندران با اشاره به رسالت و اهمیت رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی، گفت: از رسانه های مکتوب انتظار داریم در کنار دیگر همکاران خود، ما را در اجرای برنامه های مدیریتی به ویژه مبارزه با فساد در بخش های مختلف یاری رسانند.

به نقش و جایگاه رسانه ها در توسعه استان باور دارم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول روزنامه های استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقات سیاسی جهان با هدایت رسانه های مکتوب به نتیجه رسید و در پشت سر بسیاری از رویدادهای مهم منطقه ای، جهانی و ملی می توان نقش و جایگاه مؤثر رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب را در مقطع فعالیت گسترده آن ها شاهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه علی رغم برخورداری استان از مواهب و ثروت های کم بدیلی نظیر دریا، ساحل، جلگه، جنگل و کوه؛ کماکان با مظاهر فقر در استان روبرو هستیم و استان ما از عدم وجود یک سند آمایش اقتصادی رنج می برد.

استاندار مازندران با بیان این که در مازندران در اولویت بندی توسعه ای بین حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت عملاً درمانده ایم و سال ها همین مانع شکوفایی این همه ظرفیت بوده است، افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورها با سند گردشگری بودجه نویسی می کنند اما استان مازندران علی رغم برخورداری از این همه مزیت از توسعه گردشگری بهره لازم را نبرده است.

وی با اشاره به این که در اقتصاد روستایی مازندران نیز ظرفیت های بالقوه توسعه ای بسیاری وجود دارد، افزود: تنها با توسعه رودخانه ها، روستاهای مازندران آباد می شوند و این فقط یک مزیت در روستاهای ماست.

حسینی پور گفت: رسانه های مکتوب معمولاً ریشه دار و شناسنامه دار هستند و با اصالت و استحکام قلم می زنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد جامعه ستون خوان هستند و بااقبالی که به رسانه های کاغذی دارند، منتظرند صبح ها ستون روزنامه ها را بخوانند، گفت: البته فضای مجازی به کمک سایر رسانه ها آمدند و زودتر از صبح، گهگاهی که روزنامه ها عرضه می شوند پیشاپیش اخبار را در فضای مجازی مخابره می کنند و فضای مجازی هم با ستون های روزنامه ها شناخته شده و معرفی می شوند.

استاندار مازندران تصریح کرد: جهاد تبیین مهمترین مأموریت رسانه های مکتوب استان است و اگر قرار است ما تحول در این استان ایجاد کنیم این تحول در همه ما باید ایجاد و ادراک شود و به نوعی به دنبال ایجاد تفاهم و زبان مشترک با روزنامه های استان هستیم، زبان مشترک به معنی نقدناپذیری نیست.

وی عزم استان را برای خشکاندن مافیای فساد راسخ دانست و با بیان این که قطعاً مافیای فساد را در مازندران سرجایش می نشانیم، بیان داشت: هرگونه فساد خصوصا فساد اداری را باید با کمک روزنامه های استان بخشکانیم و از رسانه های مکتوب تقاضا داریم در کنار دیگر همکاران رسانه ای خود، جریان فساد را فریاد بزنند.

حسینی پور اظهار داشت: مردم هنوز به روزنامه ها اقبال دارند و اخبار صحیح و مورد علاقه را از طریق روزنامه ها دنبال می کنند، پس اگر اندکی تیراژ روزنامه ها تعدیل شده باشد ولی اثرگذاری روزنامه ها به لحاظ کیفیت هنوز بالاست و این مهم برای مدیران مسئول روزنامه ها رسالت زاست تا همچنان به تولید محتواهای پرکیفیت در کار خود تداوم بخشند.

وی یادآور شد: تیتر روزنامه بسیار مهم است و گفتمان سازی در عرصه رسانه یکی از مؤلفه های اثرگذار رسانه ها است و رسانه ای که نتواند گفتمان سازی کند دیده نمی شود و اثری ندارد و روزنامه ها حتماً باید اثرگذار باشند و ما هم از رسانه ها بیگانه نیستیم و بر اساس شغلم اکثر رسانه ها را می شناسم بر مشکلات و سختی های روزنامه ها واقفم و برای رسانه اهمیت قائل هستم و از وجود رسانه های مکتوب در ارتقای سطح علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهره می برم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه