English

با حضور رئیس دادگستری مازندران صورت گرفت:

تحلیف و معارفه اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی مازندران

آئین تحلیف و معارفه اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی با حضور رئیس‌کل‌ دادگستری استان مازندران، معاونان وی و زارع مدیرکل ارشاد استان برگزار شد.

تحلیف و معارفه اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات و جرایم سیاسی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری در این مراسم اظهار داشت: در استان مازندران با وجود کثرت مطبوعات نسبت به دیگر استان کشور شاهد کمترین تعداد پرونده در این حوزه هستیم و در حال حاضر با تصویب قانون جرایم سیاسی، این جرائم نیز به جرائم مطبوعاتی افزوده شد و امیدواریم مرتکب جرائم سیاسی در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی بعد از صدور ابلاغ و معرفی مسئولیت قانونی برای حضور در جلسات دادگاه را پیدا می کنند، ادامه داد: اعضای هیأت منصفه باید ضمن احساس مسئولیت حضور منظم و مسئولانه در همه جلسات داشته باشند و با شناخت دقیق و عمیق از موضوع، اظهار نظری درست و منصفانه ارائه دهند.

هیأت منصفه مطبوعات مازندران

رئیس کل دادگستری استان ماندران تأکید کرد: بی شک یکی از معانی انصاف همان فرموده معروف امام علی (ع) است که می فرمایند: «هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند» و اعضای هیأت منصفه باید به دور از تأثیرپذیری از اغراض شخصی، محلی و سیاسی مضر، با تأسی از این بیان پر اهمیت، نظر منصفانه، عالمانه و درست در مورد پرونده ها ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت منصفه مطبوعات و جرائم سیاسی نماینده افکار عمومی جامعه هستند، تصریح کرد: نظرات اعضا باید جامعه پذیر و منطقی باشد و وقتی هیأت منصفه فردی را گناهکار یا بیگناه تشخیص می دهد افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه نسبت به این نظر اعتماد پیدا می کند و همین موضوع بار مسئولیت این عزیزان را چند برابر می کند و هر پرونده امانت مهمی است که باید نهایت امانتداری در رسیدگی به آن صورت گیرد.

حجت الاسلام اکبری بر نقش محوری اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات در پیشگیری از جرائم مطبوعاتی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه مابین مدیرکل ارشاد استان و اصحاب رسانه به خصوص رسانه های مکتوب و رسانه های دیداری و شنیداری ارتباط خوب و مؤثری وجود دارد که تأثیر بسیار زیادی در انتشار درست مطالب  و اخبار و پیشگیری از انتشار مطالب خلاف واقع دارد.

وی تصریح کرد: اهالی قلم و رسانه باید در انتشار اخبار و گزارش‌ها درستی و صحت خبر را مدنظر داشته باشند و برای بالا بردن تیراژ و دنبال کنندگان خبر، موضوعاتی را منتشر نکنند که باعث توهین، خسارت و تشویش اذهان عمومی شود.

زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در سخنانی فضای استان را کاملاً رسانه ای و بسیار فعال در حوزه فضای مجازی ذکر کرد و افزود: تأکید همیشگی ما و خانه مطبوعات به رسانه های استان، مطالبه گری و ایجاد فضای نقد همراه با انصاف بدون توهین و همراه با راهکار کاربردی بوده است.

همچنین یعقوبی رئیس دادگاه مطبوعات استان مازندران ضمن تشکر  از حضور حداکثری اعضای هیأت منصفه مطبوعات در جلسات دادگاه گفت: همه تلاش ما ایجاد صلح و سازش در پرونده ها بوده است و در دو سال گذشته 24 پرونده در مطبوعاتی تشکیل شد که کمتر از 3 پرونده محکومیت مطبوعاتی داشتیم و از این تعداد 2 مورد تعلیق و یک مورد جریمه نقدی بوده است و تنها در یک مورد نظر دادگاه و نظر هیأت منصفه متفاوت بوده است و همین موضوع نشان از اشراف کامل هیأت منصفه مطبوعات به 1فضای مطبوعاتی دارد.

شایان ذکر است در این مراسم، اعضای جدید هیأت منصفه دادگاه جرایم سیاسی و مطبوعاتی معرفی و در مراسم تحلیف، سوگند یاد کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه