English

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

اجرای عملیات روشنایی تقاطع غیر همسطح پل ولیعصر فریدونکنار

به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح رانندگی همچنین تسهیل ترافیک به ویژه در ایام بارش، نقاط مه گیر و شب، اجرای عملیات روشنایی تقاطع غیر همسطح پل ولیعصر شهرستان فریدونکنار در دستور کار قرار گرفت.

اجرای عملیات روشنایی تقاطع غیر همسطح پل ولیعصر فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسماعیل فولادی در حاشیه بازدید از کمربندی فریدونکنار اظهار داشت: اجرای سیستم روشنایی به ویژه در محورهای پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و دارد و مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها است.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی این اداره کل ایمن سازی و نگهداری راهها بوده، از این رو در راستای برنامه ها و اهداف خود در زمینه ایمن سازی محورهای مواصلاتی تحت پوشش خود، اقدامات گسترده ای را در قالب روشنایی در دستور کار خود قرار دارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

وی همچنین ضمن اشاره به شروع عملیات احداث روشنایی در کمربندی این شهرستان به طول 5 کیلومتر اظهار داشت: در همین راستا نیز عملیات احداث روشنایی به طول 2 کیلومتر از مسیر فوق انجام پذیرفت.

فولادی در مورد هزینه های بالای نگهداری از سیستم روشنایی استان خاطرنشان ساخت: سالانه 50 میلیارد ریال بابت نگه‌داری روشنایی محورهای مواصلاتی استان هزینه می شود.

وی افزود: یکی از دلایل، سرقت دائم کابل، سیم‌های برق و ترانس‌هایی است که در این محور جانمایی شده است و خرید مجدد آنها هزینه اضافی را به مجموعه تحمیل می‌کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بیان داشت: البته برای پیشگیری از سرقت‌ها، اکیپ‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه استان گشت‌زنی کرده و حتی تعدادی از سارقین را دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده‌اند اما سرقت‌ها همچنان ادامه داشته که متأسفانه فقط هم به تأسیسات روشنایی راه محدود نمی‌شود و شامل تابلوها و علائم ایمنی در سطح جاده ها هم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه