English

رئیس ایمنی و حریم راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد:

۴۲۰ کیلومتر از جاده های مازندران روشن است

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از روشنایی 420 کیلومتر از جاده های ارتباطی این استان با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح رانندگی خبر داد.

420 کیلومتر از جاده های مازندران روشن است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن یمینی با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای سیستم روشنایی به ویژه در محورهای پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و همچنین تسهیل ترافیک به ویژه در ایام بارش، نقاط مه گیر و شب دارد.

وی ادامه داد: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها است.

رئیس ایمنی و حریم راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: اجرای سیستم روشنایی محورکمربندی ساری به طول 6 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال، ساری-تاکام به طول 2 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و روشنایی نقطه ای محورهای مواصلاتی به 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال طرح های است که در امر تأمین روشنایی محورهای مواصلاتی استان طی سال‌جاری اجرا می گردد.

وی با یادآوری اینکه اجرای سیستم روشنایی در زمره الزامات تأمین ایمنی جاده ای نیست، تصریح کرد: در قوانین و دستورالعملهای اعلامی، اجرای سیستم روشنایی منوط به احراز شرایط و ضوابط خاصی است که بخشی از آنها شامل نقاط پرتگاهی، دهانه تونلها، نقاط پرحادثه و... می باشد.

یمینی با اشاره به نیاز مبرم برخی نقاط مسیرهای ارتباطی به روشنایی، اظهار داشت: نقاط مه گیر و گردنه ها از این قبیل هستند چرا که خاموشی و تاریکی مسیرهای ارتباطی در برخی مسیرها به ویژه نقاط مه گیر، گردنه ها می تواند منجر به افزایش سوانح رانندگی شود.

وی در مورد هزینه های بالای نگهداری از سیستم روشنایی استان خاطرنشان ساخت: سالانه 250 میلیارد ریال بابت نگه‌داری روشنایی محورهای مواصلاتی استان هزینه می شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به علت افزایش هزینه نگه‌داری سیستم روشنایی محورهای استان اشاره و افزود: یکی از دلایل، سرقت دائم کابل، سیم‌های برق و ترانس‌هایی است که در این محور جانمایی شده است و خرید مجدد آنها هزینه اضافی را به مجموعه تحمیل می‌کند.

وی بیان داشت: البته برای پیشگیری از سرقت‌ها، اکیپ‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه استان گشت‌زنی کرده و حتی تعدادی از سارقین را دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده‌اند اما سرقت‌ها همچنان ادامه داشته که متأسفانه فقط هم به تأسیسات روشنایی راه محدود نمی‌شود و شامل تابلوها و علائم ایمنی در سطح جاده ها هم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه