English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

هنوز «اُمیکرون» در مازندران مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون بیماری کرونا اُمیکرون در استان دیده نشده است.

هنوز «اُمیکرون» در مازندران مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر سید عباس موسوی در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: تاکنون گزارشی از افراد مبتلا به اُمیکرون در استان شناسایی نشده و این نوع ویروس دارای جهش خیلی بالا است.

وی با بیان اینکه فقط سه شهرستان گلوگاه، نور و رامسر در وضعیت زرد و بقیه شهرها در وضعیت آبی هستند ادامه داد: افراد واکسن نزده و رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی مهمترین مواردی هست که موجب می شود فرد مقابل به این سویه کرونا مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل ها نسبت به گذشته در سطح استان کمتر شده تصریح کرد: این عادی انگاری ها زمینه ساز شیوع موج دیگر کرونا در آینده در سطح استان خواهد شد.

وی گفت: بیش از 96 درصد دانش آموزان استان دُز اول واکسن خود را دریافت و بیش از 80 درصد دانش آموزان هر دو دُز واکسن خود را تزریق کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 72 درصد جمعیت زیر مجموعه این دانشگاه هر دو دُز واکسن خود را دریافت کردند گفت: 10 درصد افراد بالای 60 سال زیرمجموعه این دانشگاه دُز سوم واکسن خود را تزریق کردند.

دکتر سید ناصر عمادی با اشاره به اینکه اُمیکرون در ژنها و کشورهای مختلف رفتار بالینی متفاوتی دارد افزود: کرونا در افراد با نقص جسمی تغییر رفتار و جهش می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه