English

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

۲۲ هکتار باغ مرکبات ساری به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

مدیر جهاد کشاورزی ساری از تجهیز باغ 22 هکتاری مرکبات در روستای سالارکنده این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری خبر داد.

22 هکتار باغ مرکبات ساری به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به ضرورت توسعه سیستم های نوین آبیاری برای ارتقاء بهره وری، اظهار داشت: کاهش مصرف آب، هزینه‌های کارگری و افزایش تولید از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح هاست.

وی ادامه داد: پروژه سامانه نوین آبیاری در 22 هکتار از باغ مرکبات روستای سالارکنده از توابع مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده این شهرستان در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: هزینه اجرای این پروژه پنج میلیارد و 764 میلیون ریال برآورد شد که 85 درصد معادل 3 میلیارد و 724 میلیون ریال آن کمک بلاعوض دولتی بوده که از صندوق توسعه ملی تأمین می شود و فقط 15 درصد هزینه اجرای طرح آورده شخصی متقاضی است.

وی استفاده بهینه از منابع آب و صرفه جویی در آن، تسهیل کشاورزی، توسعه سطح زیر کشت، افزایش تولید و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای اجرای سامانه نوین آبیاری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان ساخت: کارشناسان آب و خاک باید بهره برداران را برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری ترغیب کنند تا بتوان از هدررفت آب و مشکلات بعدی بخش کشاورزی پیشگیری کرد و طرح‌هایی که مشارکت کشاورزان در آن وجود نداشته باشد، مطمئناً با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی مشارکت آنان لازم و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه