English

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان خبر داد:

جلوگیری از هدر رفت ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب در استان اصفهان

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: در 10 سال گذشته با اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه فرسوده توزیع، از هدر رفت 700 لیتر آب شرب و بهداشت در ثانیه، جلوگیری به عمل آمد.

جلوگیری از هدر رفت 700 لیتر در ثانیه آب شرب در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  ناصر اکبری بیان داشت: در دهه اخیر با اصلاح و بازسازی256 نقطه ازخطوط انتقال و شبکه توزیع با قطرهای  800، 1000 و 1400 میلیمتر از هدر رفت این میزان آب شرب در سطح استان اصفهان جلوگیری شد.

وی شناسایی و مهار نشتی خطوط انتقال آب را یکی از عوامل مهم در افزایش بهره وری منابع آبی دانست و اعلام کرد: 700 لیتر در ثانیه آب، معادل آب شرب مورد نیاز شهر نجف آباد، با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر است.

این مقام مسئول افزود: شناسایی و مهار به موقع  نشتی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در استان باعث شد که اصفهان  هم اکنون کمترین میزان آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به روند نزولی میزان هدر رفت آب در استان اصفهان تصریح کرد: در سال 86 میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان 31 درصد بود که این رقم در سال 1400 درشهر اصفهان به 16.1 و در استان به حدود 18 درصد کاهش یافته است.

اکبری (2)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه