English

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستای استان اصفهان در تابستان

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آبرسانی سیار به 305 روستای استان اصفهان در تابستان امسال خبر داد.

آبرسانی سیار به 305 روستای استان اصفهان در تابستان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ناصر اکبری اظهار داشت: وقوع خشکسالی های مستمر موجب کاهش کیفیت منابع آبی بسیاری از روستاها شده است، گفت: در تابستان امسال با استفاده از 60 دستگاه تانکر به 305 روستا آبرسانی می شود.

وی در خصوص تعداد و پراکندگی روستاهایی که همچنان با استفاده از تانکر به آن ها آبرسانی می شود افزود: این روستاها به ترتیب 185 روستا در نایین، 161 روستا در اردستان، 85 روستا در کوهپایه، 63 روستا در چادگان، 60 روستا در براآن و کرارج، 43 روستا در نطنز، 33 روستا در بویین و میاندشت، 28روستا در فریدن، 23 روستا در شهرضا، 21 روستا در خور و بیابانک،21 روستا در جرقویه 21، 7 روستا در شاهین شهر و میمه و 5 روستا در تیران وکرون قرار دارند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با بیان این که در سال گذشته بیش از 96 هزار متر مکعب آب شرب از طریق تانکر در اختیار روستائیان استان اصفهان قرار گرفت افزود: برخی از روستاها تحت پوشش آبفا نیستند اما به لحاظ رسالت و مسئولیت اجتماعی این شرکت که تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم است، آب این روستاها نیز از طریق آب‌رسانی سیار تامین می شود.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش فاصله بسیار زیاد برخی از روستاها با تاسیسات آبرسانی و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به آن ها را از دیگر موانع تامین آب شرب پایدار مناطق روستایی دانست و گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، خدمات رسانی به روستاها سرعت بیشتری گرفت و با اجرای طرح 100 – 300 اصلاح و بازسازی 300  کیلومتر شبکه آب روستایی در بازه زمانی ۱۰۰ روزه در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان هدف از اجرای طرح 100-300 را تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار به روستاها عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با اجرای این طرح، آب شرب پایدار  66 روستا در استان اصفهان تامین شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه