English

رئیس سازمان دانش آموزی مازندران:

فرهنگ مواجهه با زلزله در خانواده ایرانی، با آموزش دانش آموزان در مدارس نهادینه می شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مازندران در جلسه هماهنگی مانور زلزله گفت: فرهنگ مواجهه با زلزله در خانواده ایرانی، با آموزش دانش آموزان در مدارس نهادینه می شود.

فرهنگ مواجهه با زلزله در خانواده ایرانی، با آموزش دانش آموزان در مدارس نهادینه می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد رضایی در جلسه هماهنگی مانور زلزله که با محوریت اتخاذ تدابیر لازم جهت انجام تمهیدات مناسب برای اجرای مانور زلزله در سازمان دانش آموزی استان برگزار شد، اظهار داشت: طبق نظر صاحب‌نظران و کارشناسان، کشور ما در یک ناحیه زلزله‌خیز قرار دارد و با توجه به شرایط اقلیمی کشور هر چند وقت یک بحران در استان داشتیم و از این رو آموزش دانش‌آموزان و خانواده ها بسیار برایمان در اولویت است.

وی با اشاره به اهمیت نقش دانش‌آموزان در پایدار شدن یک فرهنگ در خانواده ایرانی، ادامه داد: با توجه به تجربه 30 ساله ای که در امر آموزش دارم به صراحت عرض می کنم هر زمانی که ما آموزش عملی کاری را در داخل مدرسه انجام دادیم و دانش‌آموزان را به این باور رساندیم که در خانواده خودشان می توانند ناجی باشند و فرهنگی را به خانواده تفهیم کنند توانستیم در پایدار کردن یک فرهنگ در خانواده ایرانی موفق شویم پس باید همه چیز را از مدرسه شروع کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان مازندران با بیان اینکه نتایج حاصل از اجرای این مانورها در زندگی فرزندانمان در صورتی اثرگذار خواهد بود که از حالت نمایشی خارج شود، گفت: باید با کمک دوستانی که در بخش های مختلف کار می کنند کاری کنیم تا مانورها از حالت نمایشی و نمادین خارج شود و بیشتر جنبه آموزشی و توجیهی به خود بگیرند به طور مثال اداره گاز می تواند در ایام مدرسه کارشناس بفرستد تا آموزش‌های لازم به دانش آموزان جهت اجرای یک مانور خوب تحت عنوان مدرسه ایمن و جامعه تاب آور داده شود.

وی با تأکید بر اجرای برنامه مانور زلزله توسط دانش‌آموزان افزود: در سال گذشته به طور تقریبی بیش از صد هزار دانش آموز به طور مستقیم عضو تشکیلات بودند و ما در فعالیت‌های دانش‌آموزی صاحب گسترده ترین تشکیلات دانش‌آموزی هستیم و مخاطبین ما در این حوزه همه تشکل‌های آموزشی اعم از انجمن اسلامی، بسیج دانش آموزی و پیشتازان را شامل می شود که در این فعالیت با ما مشارکت خواهند داشت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان مازندران تصریح کرد: الان هم با وجود مجازی بودن دستورالعملی گسترده آمده تا دانش آموزان در منزل خودشان این دستورالعمل را اجرا کنند و کلیپ مانورهایشان را برای شرکت در مسابقه استانی برایمان بفرستند.

وی در ادامه به تصریح اهداف اصلی این مانور پرداخت و گفت: نخستین هدف ما از اجرای این مانور ترویج فرهنگ ایمنی در سطح مدارس کشور و به تبع آن در جامعه بوده است و آن چیزی که در مدرسه پایدار می شود قطعاً در کشور هم پایدار خواهد شد هر چه آموزش بیشتر شود از آن طرف کار دستگاه های اجرایی مختلف با آگاه شدن دانش‌آموزان کمتر خواهد شد.

رضایی بیان داشت: ارتقاء توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه صحیح با بلایای طبیعی و واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و تمرین همکاری و تعاون و شناخت اهمیت آن در وضعیت بحرانی از دیگر اهداف مورد نظر برای اجرای مانور زلزله است.

وی در پایان درباره زمان و مکان اجرای مانور گفت: دوشنبه هشت آذر 1400 ساعت 10:15  آژیر زنگ زلزله از شبکه سراسری رادیو به صدا در می آید اجرای مانور به دو صورت حضوری در مدرسه و مجازی در بستر شبکه شاد انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه