English

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر خبر داد

اجرای طرح یکشنبه های مهربانی در هلال احمر شهرستان خمینی شهر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهراز اجرای طرح یکشنبه های مهربانی درهلال احمر شهرستان خمینی شهر خبر داد.

اجرای طرح یکشنبه های مهربانی در هلال احمر شهرستان خمینی شهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از خمینی شهر، محمد علی تاج دره در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله گفت: در طرح یکشنبه های مهربانی به مددجویان بیمار تا سقف یک میلیون تومان امداد دارویی ودرمانی صورت می پذیرد.

وی افزود: رسانه ودانش جزء بزرگی از مدیریت شهری است و اگر مردم در برابر حوادث و بلایا  واکنش نشان می دهند به دلیل اطلاعات وآماری است که در اختیار آنان قرار می گیرد ، ساختار و شکل مهندسی ادارات بعد از حادثه بم تغییرکرد ، حادثه بم استاندارد سازی را تغییر داد وهمه را هوشیار کرد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر وظیفه امدادگر را نجات حادثه دیده در بلایا و آسیب های طبیعی دانست و ادامه داد: طبق دستوری که در مجلس شورای اسلامی برای سازمان جمعیت هلال احمر تفویض شده است مدیریت سوانح را شامل ۴ مرحله اولویت دار نموده است که مرحله اول پیشگیری و مقاومت وآمادگی و  بازسازی است و در بحث پیشگیری  آموزش همگانی وکمک به تاب آوری جامعه از مهمترین اولویت های هلال احمر است.

وی تصریح کرد: در تاب آوری شرایطی ایجاد می کنیم که روند زندگی به خطر نیفتد یعنی جامعه سالم به هدف منظور دست پیدا کند تاب آوری یعنی انجام اعمال مورد نظر هنگام وقوع حادثه در یک مانور زلزله  به دانش آموزان پناه گرفتن آموزش داده شود.

تاج دره توضیح داد:  ۹۳ درصد افرادی که در حوادث نجات پیدا می کنند توسط افراد بومی است  بیشتر افراد تخصص جزئی دیده اند و۵ درصد آموزش تخصصی دیده اند که نیاز با شغلشان است مانند پرستاران  ودودرصد دیگر آموزش جستجوگران با سگها یا رهاسازی و برش خودرویی که دچار حادثه شده است را آموخته اند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر افزود: جمعیت هلال احمر خمینی شهر رتبه دوم استانی را داراست در سازمان هلال احمر خمینی شهر  دوره های مقدماتی و پیشرفته امدادگری ویژه برادران  را در هلال احمر داشته ایم.

وی عنوان کرد: مجوز ایجاد مرکز توانبخشی را از طریق وزارت بهداشت ودرمان وبیمارستان علوم پزشکی استان اصفهان دریافت کرده ایم  وقصد داریم در بحثهای توانبخشی مانند شنوایی سنجی بینایی سنجی وساخت اندامهای مصنوعی وفیزیوتراپی به مردم خدمت رسانی کنیم با جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرستان نیاز به یک پایگاه امدادرسانی است که با همکاری شهردای وفرمانداری به دنبال قطعه زمینی برای ساخت این  پایگاه در شهرستان هستیم چون خمینی شهر معین شهر اصفهان است بایدطبق دو درصد  دپو امدادی که داراست  مواد غذایی و وسایل گرمازا و چادر در دسترس داشته باشد واین نیاز به یک انبار مجهز است.

وی ادامه داد: همچنین اسکان اضطراری بر عهده هلال احمر است و متاسفانه چنین فضایی در خمینی شهر نداریم و با وجود بافت فرسوده  شهرستان حتی مکانی برای چادر زدن موجود نیست و این عزم مدیریت بحران شهرستان را می طلبد.

طرح سحاب

تاج دره  در حوزه خدمت رسانی جوانان شهرستان اذعان کرد: فعالیتهای قشر جوان شهرستان بشر دوستانه است  هم در شهر و هم استان خدمت رسانی می کنند و کمپینی به نام طرح سحاب ایجاد شده است طرحی است که جوانان نیکوکار به کسانی که نیازمند خدمات لازم  هستند ایثارکرده و خدمات مورد نیاز را برای آنها انجام می دهند ونکته مهم اینکه آنها این کار بشر دوستانه را به وسیله دوچرخه انجام می دهند که فرهنگ سازی پاک بودن  محیط از اهداف این طرح است.

یکشنبه های مهربانی 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خمینی شهر گفت:از برنامه های دیگر یکشنبه های مهربانی است که خیرین داوطلب آماده ارائه خدمت به بیماران هستند وتا کنون به ۱۵۰ مددجو امداد دارویی تا سقف یک میلیون تومان شده است.

تاج دره بیان داشت:خمینی شهر علاوه بر حسینی شهر ،شهر خیرین ایران است خیرین شهرستان خمینی شهر بزرگترین بانک امانات و تجهیزات پزشکی که نیاز افراد نیازمند است را ایجاد کرده ایم  و از همه کسانی که دوست دارند در این زمینه وقفی انجام دهند دعوت می‌کنیم که به جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

وی افزود: در سال جاری 9 وسیله پزشکی شامل 3 دستگاه اکسیژن ساز، 3 دستگاه تخت بیمار و 3 دستگاه کپسول اکسیژن به ارزش 300 میلیون ریال به همت خیران به این بانک اضافه شده است که وسایل کمکی  مورد نیاز مانند ویلچر، اکسیژن، عصا ،تشک مواج به افراد نیازمند مدت زمانی امانت داده می شود.

رییس سازمان جمعیت هلال احمر  شهرستان خمینی شهر در پایان گفت: شهرستان خمینی شهر پتانسیلهای فراوانی دارد که دومورد از آنها کمک به مردم محروم ریگان کرمان و سراوان سیستان بلوچستان بود مردم ومسئولین خمینی شهر بسیار وظیفه شناس هستند ودر مواقع بحران مدیریت بحران بسیار عالی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه