English

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

نگران برگشت اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی کتابخانه مرکزی هستیم/ ۲۸ میلیارد تومان از شهرداری‌ها طلب داریم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی تغییر نرخ پیمان را بهانه‌ای برای تکمیل نشدن آن می‌داند، گفت: نگرانی ما این است همراه نبودن سازمان مدیریت و وزارت ارشاد باعث شود تا اعتبار 20 میلیارد تومانی برگشت بخورد.

نگران برگشت اعتبار 20 میلیارد تومانی کتابخانه مرکزی هستیم/ 28 میلیارد تومان از شهرداری‌ها طلب داریم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آرزو ولیپور به مناسبت روز کتاب، کتاب‌دار و کتابخوان در جمع خبرنگاران شعار هفته کتاب امسال را «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» اعلام کرد و اظهار داشت: در بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خانه‌های عمومی مازندران در حوزه محتوایی و ترویجی 227 رتبه ملی  را از 10 همایش کشوری کسب کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، مازندران در حوزه کتابخوان کودک، بزرگسال، کتابدار و بخش خدمات رتبه نخست را در سطح ملی به دست آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه در هفته کتاب امسال 446 برنامه در استان تعریف شده است، افزود: امسال به صورت متفاوت رونمایی از پوستر هفته کتاب به جای اینکه در جمع مدیران باشد به صورت مردمی انجام شد تا گام موثری برای ترویج کتابخوانی باشد.

این مسئول از برگزاری 66 کارگاه آموزشی، 94 مسابقه، 12 رونمایی کتاب، هفت جلسه مشاوره، 21 محفل ادبی و چندین محفل قرآنی در استان خبرداد و گفت: در فعالیت کارگاهی توانستیم برنامه سواد رسانه‌ای برای کتابداران و با همکاری اداره کل بهزیستی کارگاه شاد زیستن ویژه ناشنوایان را در نظر بگیریم که سه کتابخانه استان به این بخش اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب، کتابخانه‌های عمومی استان مازندران به صورت رایگان عضوگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: پویش اهدا کتاب اهدا دانایی از 22 آبان تا 22 آذر ماه سال جاری در برنامه‌های فرهنگی این اداره کل گنجانده شده است.

ولیپور یادآور شد: 117 کتابخانه فعال در مازندران داریم که 85 شهری و بقیه روستایی است همچنین 34 پروژه نیمه تمام استان باید بنا به تعهد در زمان مشخص شده به بهره‌برداری برسد.

وی حمایت خیران را در بهره برداری از پروژه‌های عمرانی مؤثر دانست و گفت: در چهار سال گذشته 13 پروژه عمرانی به بهره‌برداری رسیده است که هشت پروژه خیر ساز بوده است.

نگرانی از برگشت خوردن اعتبار 20 میلیارد تومانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ضمن گله‌مندی از به تعویق افتادن بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی ساری، بیان داشت: همراه نبوده وزارت ارشاد و سازمان مدیریت سبب شد این پروژه( کتابخانه مرکزی) در ساری به بهره برداری نرسد.

وی تصریح کرد: یک سال و نیم از سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به مازندران می‌گذرد، علاوه بر اینکه 20 میلیارد تومان به این پروژه اعتبار اختصاص داده شد پیمانکار نتوانست این پروژه عمرانی را به سرانجام برساند.

ولیپور با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی تغییر نرخ پیمان را بهانه‌ای برای تکمیل نشدن آن دانست، اظهار داشت: نگرانی ما این است همراه نبودن سازمان مدیریت و وزارت ارشاد باعث شود تا اعتبار 20 میلیارد تومانی برگشت بخورد.

وی با تأکید براینکه کتابخانه مرکزی هم در کنار تالار مرکزی نیاز مردم استان است، خاطرنشان ساخت: به‌نظر می‌رسد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توانش را برای تکمیل پروژه تالار مرکزی گذاشته است و کتابخانه مرکزی در اولویت نیست.

بسته شدن حساب شهرداری‌ها

این مسئول حمایت شهرداری‌ها از اداره کل کتابخانه‌های عمومی را قانونی دانست و گفت: طبق قانون حساب بانکی شهرداری‌هایی که با اداره کل کتابخانه‌های عمومی همراه نباشند بسته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه مدیر هر دستگاه اجرایی باید مطالبه‌گر باشد تا به مردم خدمت کند، افزود: کتابخانه‌های عمومی مازندران 28 میلیارد تومان از شهرداری‌های استان طلب دارد که بیش از 11 میلیارد تومان متعلق به شهرداری ساری است.

وی در پایان شهرداری نوشهر، چالوس، رینه آمل، بابل، کوهی‌خیل و خرم آباد را از شهرداری‌های خوش حساب و همراه با اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه