English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد:

برگزاری بیش از ٣٠٠ برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری بیش از ٣٠٠ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان اصفهان خبر داد.

برگزاری بیش از ٣٠٠ برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره باینکه بیست و چهارم آبان ماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز کتاب‌خوانی نامگذاری شده است، گفت: برای گرامیداشت هفته فرهنگ در شهر اصفهان تعداد ۵۲ برنامه و همچنین بیش از ٣٠٠ برنامه در شهرستان‌های استان به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن و روایات ائمه به اهمیت و جایگاه مطالعه تأکید شده است، افزود: در راستای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی بین مردم نهادهای متعددی تلاش می‌کنند.

معتمدی با تاکید بر افزایش سرانه مطالعه در دستگاه‌های دولتی بیان داشت:ضروری است طرح‌های مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه در دستگاه‌های دولتی اجراشود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت مطالعه در مساجد ادامه داد:ظرفیت مطالعه در مساجد باید افزایش یابد زیرا در این فضا اقشار مختلف جامعه حضور دارند و قطعاً با تبیین فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توانیم شاهد افزایش رسانه مطالعه باشیم.

وی با اشاره به برگزاری ٣٠٠ برنامه در شهرستان‌های استان به مناسبت هفته کتاب گفت: مراسم تجلیل از نویسندگان، اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب، بزرگداشت چهره برتر کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تجلیل از نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی درخصوص ناشرین استان توضیح داد: تعداد ناشرین فعال استان اصفهان ٣٥٧ ناشر است و٤٧٢ چاپخانه در استان فعالیت می‌کنند، همچنین ١٤٠ واحد کتاب‌فروشی در شهر اصفهان و ٣٧٨ واحد کتاب‌فروشی در شهرستان‌های استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته حدود 2 هزار عنوان کتاب در استان اصفهان منتشرشده و برای دو هزار و ٧٥٠ عنوان مجوز پیش از چاپ اخذشده است و تعداد دو هزار ٢٦٥ عنوان کتاب نیز طی یک سال گذشته اعلام وصول‌شده است.

نشست مدیر کل ارشاد اصفهان.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه