English

استاندار مازندران:

ظرفیت های روستایی در مازندران مورد توجه دولت بوده است

استاندار مازندران گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده شود. ‎

ظرفیت های روستایی در مازندران مورد توجه دولت بوده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در آئین تجلیل از دهیاران نمونه مازندران با بیان اینکه دولت در هشت سال گذشته امکانات و ظرفیت های مطلوبی را برای توسعه روستاهای کشور ایجاد کرده است، اظهار داشت: دهیاران به عنوان بازوان توانمند دولت باید با شناسایی ظرفیت ها و استفاده از امکانات موجود، زمینه رشد و توسعه شکوفایی بیش از پیش روستاها را فراهم کنند.

وی از تشکیل و راه اندازی یک هزار و 986 تشکل مردم نهاد با هدف ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای مازندران خبر داد و ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نیز تسهیلات بسیار مطلوبی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران با صنعت گردشگری آن شناخته شده است و بسیاری از درآمدهای استان نیز از بخش خدمات است، از شناسایی 133 نقطه برای احداث اسکله گردشگری در این استان خبر داد و گفـت: تاکنون 67 نقطه برای اجرای این طرح تایید نهایی شده است و بقیه نیز در دست اقدام است.

وی افزود: از مجموع 370 کیلومتر طول نوار ساحلی مازندران، بیش از 87 درصد آن آزاد شده است و توجه به گردشگری دریایی علاوه بر ایجاد اشتغال، در بهبود رونق اقتصادی منطقه و حتی کشور نیز بسیار اثرگذار است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه بیش از 62 درصد درآمد استان از بخش خدمات است و صنعت گردشگری این منطقه در جریان شیوع ویروس کرونا بیشترین میزان آسیب را دیده است، گفت: باید با هم افزایی و مشارکت همگانی، نرخ بیکاری استان که 2.4 دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است و همچنین نرخ تورم که 33.3 درصد است، کاهش یابد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد ارتباط دوسویه و تنظیم روابط اعضای شوراهای اسلامی با دهیاران تأکید کرد و بیان داشت: در صورت تحقق این مهم علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات، شاهد بسترسازی مناسب برای رشد و توسعه در مناطق روستایی خواهیم بود.

این مسئول بسیاری از انحرافات موجود و تخلفات اقتصادی به ویژه در شهرداری ها را ناشی از همین امر دانست و اظهار داشت: هر زمان که اعضای شوراها با دهیاری ها ارتباط دوسویه و سازنده برقرار کردند، شاهد موفقیت های زیادی بوده ایم.

حسین زادگان از اجرای طرح پسماند در مناطق روستایی مازندران خبر داد و گفت: موضوع پسماند و دفن و دفع بهداشتی زباله در این استان باید مدیریت شود و بهترین مکان نیز برای این امر مناطق روستایی هستند که حجم زیادی از مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داده اند و در صورت تحقق این مهم محیط زیست منطقه نیز حفظ می شود.

وی استفاده از صندوق های خرد روستایی با هدف ایجاد اشتغال و پایدار را امری لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه هر هکتار فضای گلخانه ای به اندازه 10 هکتار زمین غیرگلخانه ای محصول تولید می کند، تصریح کرد: در چند سال اخیر در ارتباط با توسعه کشت محصولات گلخانه ای در روستاهای مازندران اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت در مازندران، از سیاه نمایی برخی رسانه ها و شبکه های مجازی استان برای زیر سؤال بردن توفیق های کسب شده انتقاد کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید زبان گویای مردم باشند و با مطالبه گری زمینه رشد و توسعه همه جانبه را فراهم کنند.

به گزارش موج مازندران، در پایان این مراسم از 6 دهیار نمونه مازندران به نمایندگی از 58 دهیار نمونه و 4 تن از بخشداران مرکزی رامسر، نوشهر، بابل و ساری با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه