English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

مدیریت مصرف، تنها راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: میزان بارندگی در مازندران نسبت به مشابه سال زراعی قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است و راه برون رفت از بحران کم آبی، مدیریت مصرف است.

مدیریت مصرف، تنها راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی رازجویان در جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران با اشاره به مشکلات احتمالی کم‌آبی در استان، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود تنها راه برون‌رفت از وضعیت بحرانی کم‌آبی، مدیریت مصرف است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از نقاط روستایی و شهری مازندران با مشکل جدی کم‌آبی در فصل گرما رو به رو می‌شوند، ادامه داد: افزایش دما در ماه‌های اخیر موجب ذوب‌شدن ذخایر برفی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با هشدار احتمال وقوع بحران خشکسالی در استان‌های شمالی، گفت: میزان آورد رودخانه‌های استان مازندران حدود ۶۷ درصد نسبت به مشابه فصل زراعی قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در فصل کشت برنج باید شاهد مدیریت خروج آب از سدهای استان باشیم، تصریح کرد: با همکاری کشاورزان و جلوگیری از کشت دوم در بعضی از اراضی استان به مدیریت بحران کم‌آبی کمک خواهد شد.

رازجویان بیان داشت: با توجه به هشدارهای داده شده، کشاورزان مازندران از کشت دوم در حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان صرف‌نظر کردند که این اقدام جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: جهت تغییر کشت باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی درستی انجام شود و بنابراین ضمن حمایت از کشاورزان با خرید تضمینی محصولات کشاورزان باید شاهد تغییر کشت در بسیاری از اراضی استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تأکید به تمام دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اینکه مدیریت مصرف آب به خروج استان از بحران کم‌آبی کمک کنند، گفت: با اجتماعی کردن بحث صرفه‌جویی آب و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توان بسیاری از مشکلات کم‌آبی را کاهش داد.

وی با اشاره به اهمیت جمع‌آوری چاه‌های آب غیرمجاز، افزود: در بحث کنترل مصرف آب، هوشمندسازی چاه‌ها و قطع برق چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار بگیرد.

رازجویان گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استان مازندران به دلیل سرسبزی، هیچگونه مشکل کم‌آبی نداشته باشد در صورتیکه مازندران با این بحران مواجه شده و بنابراین تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت سازگاری با کم‌آبی اقدامات اساسی را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه