English

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه؛

قبل از انقلاب تعدادی از مردم به دامپروری مشغول بودند/ امروز ظرفیت دامپروری شهرستان ۶۰۰ واحد است

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های پیاپی تلاش جهاد کشاورزی در حذف روش غرقابی و ترویج آبیاری قطره‌ای است که این طرح در ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اجرا شده است.

قبل از انقلاب تعدادی از مردم به دامپروری مشغول بودند/ امروز ظرفیت دامپروری شهرستان 600 واحد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مهدی غیب اللهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه به بیان پیشرفت‌های حوزه کشاورزی در دوران انقلاب پرداخت و گفت: پیش از انقلاب تعداد چاه‌های کشاورزی موجود در شهرستان 80 حلقه بود که پس از انقلاب، در راستای خودکفایی و بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان در رابطه با محصولات کشاورزی، این تعداد به ۶۴۸ حلقه افزایش یافت.

مهدی غیب اللهی تصریح کرد: سطح زیر کشت بخش کشاورزی در ابرکوه 5 هزار هکتار بود که با افزایش سه برابری امروز به 15 هزار هکتار رسیده و این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد مطرح است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، خشک شدن و بی‌آبی بسیاری از قنوات و بحران کم‌آبی که در کل کشور با آن مواجه هستیم، سیاست جهاد کشاورزی بر استفاده از کشت نشائی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای قرار گرفته است که نیاز آبی کمتر دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای تاکنون در ۱۶ هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است، افزود: ازجمله محصولات کم آبخواه که در ابرکوه کشت می‌شود پسته و زعفران است. پیش از انقلاب سطح زیر کشت پسته ۳۰۰ هکتار و امروز به 4 هزار هکتار افزایش یافته است.

غیب اللهی ادامه داد: پیش از انقلاب اصلاً کشت زعفران در ابرکوه وجود نداشت، درحالی‌که امروز 50 هکتار سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده و از هر هکتار ۴ کیلو زعفران خشک برداشت می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های پیاپی تلاش جهاد کشاورزی در حذف روش غرقابی و ترویج آبیاری قطره‌ای است که این طرح در ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب راه‌های روستایی و بین مزارع بسیار نامناسب بود، اذعان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی برای ۳۶ روستا جاده‌سازی و برق‌رسانی به طول ۲۵۰ کیلومتر و آب‌رسانی به طول ۳۰۰ کیلومتر انجام شده است درحالی‌که پیش از انقلاب روستاها عموماً برق، آب و جاده نداشتند.

غیب اللهی عنوان کرد: پیش از انقلاب تعداد معدودی از مردم به دام پروری سنتی  مشغول بودند؛ اما امروز ظرفیت مجتمع دام‌پروری شهرستان 600 واحد است که هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ مجوز واحد دام‌پروری و ۶۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولید 10 هزار تن گوشت سفید در سال، صادر شده است که همگی از دستاوردهای انقلاب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر