English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری تأکید کرد:

حفظ عرصه‌های منابع طبیعی با زراعت چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری تأکید کرد: زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است.

حفظ عرصه‌های منابع طبیعی با زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسحاق عطایی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و 800 هکتار در استان توسعه زراعت چوب انجام شد، اظهار داشت: زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط  اقلیمی مناسب در مازندران و لزوم حفظ محیط زیست و جنگل، بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شیبدار و حفاظت از منابع آب و خاک در طرح زارعت چوب مورد تأکید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری افزود: اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند عامل بازدارنده‌ای در تخریب جنگل‌های استان و حفظ  زمین‌های حاصلخیز باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 420 هکتار از رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان احیا و مورد توسعه قرار گرفت.

عطایی بیان کرد: با احیا و توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر حفظ منابع طبیعی، تأمین مواد اولیه مورد نیاز برخی کارخانجات داخلی و با افزایش صادرات این محصولات، ارزآوری خوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 130 هکتار از جنگل‌های مازندران نسبت به آفات و بیماری‌های جنگلی پیشگیری و کنترل شد، گفت: اجرای این کار با گشت و سرکشی و بازدید‌های مستمر در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، شناسایی مناطق آلوده به آفات و بیماری‌های گیاهی، کانون یابی آفات، تهیه نقشه پراکنش آفات و بیماری ها، تهیه لیست و مناطق انتشار آنها، انجام عملیات پیشگیری با نصب تله‌های نوری، فرمونی و انجام اقدامات مکانیکی، فیزیکی و سطح محدود کنترل آفات با شیوه‌های سازگار با طبیعت انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه