English

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری؛

نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر به بهره‌برداری رسید

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر رسمأ افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، در آئین افتتاح و بهره‌برداری این پروژه که در محل نیروگاه زباله‌سوز نوشهر و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه توسعه در حوزه شهری توجه ویژه به مقوله محیط‌زیست شهری را می‌طلبد، اظهار داشت: پسماندها از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری هستند.

افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر

مهدی جمالی‌نژاد ادامه داد: توسعه شهر با رشد موجب افزایش نرخ پسماند کشورمان شده است و روزانه 58 هزار تن پسماند در کشورمان تولید می‌شود.

963

وی با بیان اینکه سرانه تولید پسماند در شهرها روزانه 800 گرم و در روستاها روزانه 500 گرم است، تصریح کرد: تغییر کیفیت پسماند از خشک به تر موجب استفاده از تکنولوژی‌های برتر و نوین شده است و باید در این عرصه حضوری جدی داشته باشیم.

افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با قدردانی از پیگیری مسئولان استانی، شهرستانی، شهرداری و شورای شهر نوشهر در راه‌اندازی و بهره برداری نیروگاه زباله سوز نوشهر، گفت: معضل پسماند در استان‌های شمالی حل شود و این موضوع بسیار مهم است.

به گزارش موج مازندران؛ گفتنی است، استان مازندران در زمینه پسماند به هشت زون تقسیم بندی شده است که یکی از آن‌ها زون نوشهر است و این پروژه که از سال 91 آغاز شد دارای ظرفیت تولید برق ۱۴ هزار مگاوات در سال با اعتبار ارزی ۱۴ میلیارد دلار در بخش تجهیزات و هزینه تأمین زیرساخت‌ها و اجرای ساختمانی ۴۰ میلیارد تومان است.

نیروگاه زباله سوز نوشهر که در فضایی به مساحت 2.5 هکتار بنا شده است ازحمایت‌های مالی دفتر مقام معظم رهبری برخوردار بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی