English

رئیس سازمان جنگل ها خبر داد:

تسهیلات ۸۰ میلیونی زراعت چوب و توزیع نهال رایگان

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به ازای هر هکتار زراعت چوب تا ۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

تسهیلات ۸۰ میلیونی زراعت چوب و توزیع نهال رایگان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مسعود منصور اظهار داشت: بازپرداخت این تسهیلات پس از چهار سال تنفس، ۱۰ ساله است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، کارخانه‌های صنایع چوبی و سلولزی برای خرید تضمینی و تدریجی چوب حاصل از طرح زراعت با کشاورزان قرارداد خرید منعقد می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: پس از مصوبه قانون تنفس جنگل‌های هیرکانی، زراعت چوب در استان‌های شمالی می‌تواند علاوه بر تامین نیاز‌های صنایع تبدیلی نظیر کارخانجات نئوپان و صنایع چوب، به اقتصاد کشاورزان منطقه نیز کمک می‌کند.

منصور خاطر نشان کرد: سازمان جنگل‌ها برای جلوگیری از پدیده کوه و جنگل خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز سه برنامه را به موازات یکدیگر در دستور کار قرار داده است که شامل فرهنگ سازی، تقویت اقدامات حفاظت فیزیکی نظیر تقویت گشت شبانه روزی و واگذاری بخشی از منابع طبیعی به مردم و جوامع محلی برای جنگل کاری، کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب است.

وی افزود: جوامع محلی پس از تحویل بخشی از منابع طبیعی بر اساس قرارداد و قانون، می‌توانند در این عرصه با کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب علاوه بر کسب درآمد و تقویت معیشت خانواده ها، حافظان منابع طبیعی در منطقه باشند.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین درخصوص ساماندهی دکه‌ها و رستوران‌های محور‌های جنگلی گفت: این دکه‌ها و رستوران‌ها عموما" بدون قرارداد دایر شده که به محل کسب و کار عده‌ای از افراد و خانواده تبدیل شده است، ولی مسوولان استانی مکلف شدند تا طرح ساماندهی این دکه‌ها را هرچه زودتر اجرایی کنند تا از این وضعیت غیرقانونی به یک مدل حقوقی صحیح تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه