English

نمایندگان مردم مازندران در مجلس:

مازندران نیازمند اعتبار ملی در حوزه پسماند است

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث پسماند خدمات ملی می‌دهیم و بودجه استانی می‌گیریم که نیاز است اعتبار ملی در این بخش در نظر گرفته شود.

مازندران نیازمند اعتبار ملی  در حوزه پسماند است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی پروژه محوری و حل مسائل کشور بوده و مجمع نمایندگان مازندران بر اساس تفکرات اساسی مجلس در حال کار است.

منصورعلی زارعی با اعلام اینکه مجموعه اقدامات زیرساختی اساسی استان باعث شده که مازندران در تراز مناسب اقتصادی وجود نداشته باشد، گفت: میانگین احداث پروژه‌های عمرانی ما بین ۱۸تا۲۲ سال است.

وی ادامه داد: در ابتدای ورودی استان مازندران دو پروژه داریم که بیش از ۲۰سال از زمان کلنگ‌زنی آن گذشته است.

زارعی تصریح کرد :  ۴۲درصد برنج، ۴۷درصد مرکبات کشور در استان تامین می‌شود اما برای بهره‌برداری مناسب با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، ۲۲۰هزار هکتار اراضی شالیزاری داریم که ۱۳۰هزار هکتار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکانیزاسیون که ابزار اصلی کشاورزی است در رده‌های آخر قرار داریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم و کشاورزان ما نگران هستند، افزایش قیمت نهادهای کشاورزی و دامی یکی از چالش‌های جدی است، در دام سنگین با ۷۰۰ هزار راس رتبه اول کشور را داریم ولی با افزایش روند دامی با چالش مواجه می‌شویم.

وی یادآور شد: در گذشته ۵۰درصد اشتغال ما در حوزه کشاورزی بوده امروز به ۲۱درصد رسیده است که این موضوع واقعا نگران کننده است.

زارعی ادامه داد: سرشاخه‌های رودخانه‌های استان مازندران حذف شده است، چشمه روزیه را بردند، ما مشکلی با مردم سمنان نداریم اما احداث سد فینسک باید کارشناسی باشد، سدی که در فینسک قرار است، ایجاد شود ۲۵میلیون مترمکعب آب سد شهید رجایی را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مدیران استان مازندران به این موضوع توجه ندارند و ما نمی‌دانیم که چرا مدیران مازندران با وجود اینکه مشکلات استان را می‌دانند اما اقدام خاصی انجام ندادند.

 نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه گفت: نظام بودجه مازندران استانی دیده می‌شود اما خدمات ملی ارائه می‌دهد.

علی‌اصغر باقرزاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری برای توسعه استان کمک کننده است افزود: در حال حاضر مشکل اساسی مازندران مربوط به حوزه کشاورزی بوده و برنج‌کاران ما با قیمت سال گذشته در حال فروش محصولات هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نوعی بی‌عدالتی در تدوین بودجه‌ای استان مازندران دیده می‌شود.

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضریب بودجه استان مازندران ۴.۶دهم است، ضریب بودجه ما کم بوده و اگر در این مجلس افزایش یابد بسیاری از مشکلات استان حل می‌شود، میزان خدمات ما بیش از جمعیت بوده و اگر روند افزایش بودجه استان افزایش یابد بسیاری از چالش‌های استانی رفع می‌شود.

کمال علیپور با اعلام اینکه از ظرفیت کشاورزی استان مازندران به صورت مناسب استفاده نمی‌شود، گفت: اگر در حوزه کشاورزی و سدسازی و کشاورزی بالادست به صورت جدی ورود پیدا کنیم، استان‌های شمالی زمینه رفع بسیاری از نیازمندی‌های کشور را فراهم می‌کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: بندر امیرآباد سومین بندر بزرگ کشور با ظرفیت ۱۵میلیون تُن در حال پیشرفت و توسعه است و یکی از زیرساخت‌های اساسی استان احداث جاده گلوگاه به دامغان است و اگر بنا باشد راه ترانزیتی بین شمال و جنوب ایجاد شود در حوزه استحفاظی استان مازندران باید به صورت ویژه اعتبارات مناسب اختصاص پیدا کند.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: در مجلس قانون ممنوعیت برداشت از جنگل تصویب شده است اما مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده و همین موضوع باعث از دست رفتن شغل بسیاری از افراد ایجاد شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: موضوع ایجاد پتروشیمی در حال طرح است که انتظار داریم در این بخش کمک‌های جدی انجام شود، شرق مازندران حدود ۱۰۰کیلومتر نوار ساحلی دارد که دو سوم در اختیار محیط زیست بوده و یک سوم در اختیار منابع ملی است، در شرق استان مازندران از نرخ بیکاری بیش از ۱۸درصد بوده که انتظار داریم توجه مناسبی به این بخش انجام شود.

 نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان، گفت: بحث تامین آب در روستاهای استان از موضوعات اساسی است که باید به آن توجه شود.

کیوان مرادیان خاطرنشان کرد: بحث پسماند مهمترین چالش استان است، این موضوع به عنوان یک اولویت ملی پیگیری شود، در استان‌های شمالی در صورت تامین آب همه نیازمندی‌های کشور را تامین می‌کنیم.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلی البرز مرکزی یک چالش جدی بوده گرانی‌ها یک چالش جدی است که مردم منتظر یک حرکت اساسی انقلابی از این مجلس دارند.

 نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه سه استان شمالی که قطب اساسی کشاورزی هستند یک معاونت وزارت کشاورزی در این سه استان ایجاد شود، برنج با توجه به اینکه یکی نیاز اساسی کشور است، متولی ندارد.

علی کریمی‌فیروزجایی ادامه داد: در فصل برداشت برنج محصول خارجی وارد کردیم، انگیزه کشاورزان را کاهش می‌دهد، در بحث نهادهای دامی به دلیل افزایش قیمت‌ها تولیدکنندگان ما با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی  گفت: مازندران استان بسیار توانمند در حوزه‌های مختلف است اما از این قابلیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

علی بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه کار ویژه‌ای برای رفع موانع قانونی سرمایه‌گذاری در استان تشکیل شود گفت: در بودجه‌ریزی ضریب شناور وجود ندارد و ضریب ثابت است که این شاخص در مجلس نیاز به اصلاح دارد.

بابایی ادامه داد: از شاخص‌های کلان کشور ظرفیت مناسبی در استان‌های شمالی کشور باید ایجاد شود، در توسعه زیرساخت‌های مازندران توجه مناسبی انجام نشده است.

وی گفت: ایجاد سد فینسک توهین به برنامه‌ریزی کشور است، سدسازی در مازندران به صورت جدی مغفول مانده است.

 نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مازندران سهم بسیار زیادی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشته است.

محمدعلی محسنی‌بندپی اضافه کرد: اگر برای غرب استان مازندران فکر اساسی نشود از نظر فرهنگی و اقتصادی دچار چالش می‌شویم، از سهم جاده، محیط زیست و حتی درمان باید اعتباری از دیگر استان‌ها به مازندران سوق داده شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مازندران، خاطرنشان کرد: برای کشاورز مازندران نمی‌صرفد که در زمینی متری ۱۰ میلیون تومانی برای برنج کیلویی ۲۰هزار تومانی کار کند.

وی با اعلام اینکه رویکردها در حوزه‌‌های مختلف استانی باید تغییر کند، گفت: باید برای درآمد پایدار به دنبال اشتغال پایدار باشیم که ماهیت اجتماعی جوانان به صورت مناسب شکل بگیرد و زمینه رفع بسیار از ناهنجاری‌های استانی هستیم.

 نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است به امنیت غذایی کشور توجه داشته باشیم مازندران باید به صورت ویژه دیده شود، درآمد خانوارهای کشاورزان مازندرانی ۲۵درصد از کشاورزی بوده و مابقی از سایر منابع است و این نشان می‌دهد کشاورزی به خوبی دیده نشده است.

ولی اله فرزانه با اعلام اینکه ۷۰درصد از وسعت مازندران جنگل و مرتع است گفت: ۱۵درصد برای سکونت قابل استفاده است، مازندران را بدون برنامه استان معین استان‌های تهران و البرز است چه طور استانی که خودش برای سکونت دچار مشکل است را به عنوان استان معین دیگر استان‌ها قرار می‌دهند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، گفت: در بخش صنعت هزار و ۹۰۰واحد صنعتی داریم ۳۵درصد واحد تعطیل است، نهادهای دامی و طیور افزایش پیدا کرده است، در بحث پسماند خدمات ملی می‌دهیم و بودجه استانی می‌گیریم، ظرفیت پذیرش ما ۳میلیون نفر است اما هفتگی بیش از ۱۰میلیون جمعیت نفر وارد استان می‌شوند.

رضا حاجی‌پور ادامه داد: در بخش نهاده ها؛ مرغ‌داری‌ها و دامداری‌ها در حال تعطیل شدند، از ظرفیت مناسب نیروی انسانی استان به صورت مناسب استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های ما در استان مازندران در حوزه بهداشت و درمان مناسب نبوده در بحث حفاظت محیط زیست استان چرا باید محیط‌بانان استان تهران در پلور حضور داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه