English

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری:

عمده دلایل آتش سوزی‌ها در جنگل و مراتع عوامل انسانی است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-ساری گفت: عمده دلایل آتش سوزی‌ها در جنگل و مراتع، انسانی است که گاهی عمدی و گاهی غیرعمدی صورت می‌گیرد.

عمده دلایل آتش سوزی‌ها در جنگل و مراتع عوامل انسانی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، سید محسن موسوی تاکامی در نشست با انجمن‌های منابع طبیعی اظهار داشت: موفقیت در پیشگیری از آتش سوزی و افزایش توان عملکردی در اطفا حریق را مشارکت مردمی و مشارکت انجمن‌های مدافع منابع طبیعی و نیز همکاری‌های توأمان دستگاه‌های دولتی تضمین خواهند کرد.

وی ادامه داد :  وضعیت پوشش گیاهی به دلیل باران‌های سال‌های اخیر مطلوب است اما شرایط تابستان امسال که تابستانی خاص با گرمایی مضاعف خواهد بود زنگ خطری برای مراتع با پوشش جوان و آسیب پذیر است.

موسوی افزود: عمده دلایل آتش سوزی‌ها در جنگل و مراتع، انسانی است که گاهی عمدی و گاهی غیرعمدی صورت می‌گیرد و در موارد غیر عمدی، برنامه‌های ترویجی و آگاه سازی عمومی و نیز همکاری با انجمن‌های منابع طبیعی و دوستداران طبیعت در دستور کار قرار دارد، ضمن آنکه اقدامات قانونی و حفاظتی نیز انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: خوشبختانه، دستورالعمل‌های خوب استانی و سازمانی، راه همکاری و در اختیار گرفتن امکانات را تسهیل خواهد کرد و نباید کمبود امکانات بهانه قصور در انجام وظایف شود و باید منابع طبیعی با حداقل امکاناتی که در اختیار دارد، مردم و انجمن‌ها پای کار بایستند و آنچه در توان دارند در اختیار گذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه