English

رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس:

با برگزاری بازار هفتگی در چالوس مخالف هستم

رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس گفت: به جهت حمایت از بازاریان شهرستان چالوس با برگزاری هر گونه روز بازار و بازار هفتگی در چالوس مخالف هستم.

با برگزاری بازار هفتگی در چالوس مخالف هستم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، رحمت الیکایی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته اصناف اظهار داشت: ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان چالوس وجود دارد و بالغ بر 2 هزار واحد صنفی بدون پروانه نیز در کنار آن مشغول فعالیت هستند و اگر این واحدهای صنفی اقدامی برای کسب پروانه نکنند آنها را پلمب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی با ادارات داریم و امور به شکل روان پیش می‌رود ام اگر مسؤولان از بازار حمایت نکنند فروشگاه‌های بدون پروانه کسب زیاد می‌شود و این به نفع شهرستان چالوس نیست و برای مغازه کوچک نیز ضرر دارد.

الیکایی بیان داشت : تعداد 2 هزار واحد بدون پروانه به بازار ضربه می‌زند زیرا وقتی دارای پروانه نباشد می‌توانند تخلف کنند و اگر پروانه داشته باشند بازرسی و اصناف بر آنها نظارت دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس اظهار داشت: بازار در زمان کرونا ضرر کرد و از مسؤولان انتظار حمایت داریم ولی تا الان دولت در حد شعار عملکرد و ریالی تسهیلات به اصناف داده نشده است.

وی افزود: هر 500 واحد مغازه در چالوس باید یک بازرس داشته باشد ولی الان به جای آنکه ۲۰ بازرس داشته باشیم تنها با 3 بازرس بازار را مورد بازرسی قرار می‌دهیم.

الیکایی با اشاره به اینکه شرایط کنونی باعث شد که حقوق بازرسان را از جیب خودمان بدهیم، گفت: مخالف استقرار وانت بارهای کنار جاده برای فروش میوه و تره بار هستیم.

وی با بیان اینکه چالوس را به شهر گرانی شهرت دادند در حالی که این‌طور نیست، عنوان کرد: در چالوس گران‌فروشی نداریم و دولت باید جلو گرانی را بگیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان چالوس تاکید کرد: با جمعه بازار هفتگی مخالفم زیرا هر چه جنس بُنجُل را می‌آورند و از شهرهای همجوار برای فروش کالا و محصولات خودشان در جمعه بازار چالوس استفاده می‌کنند ولی الان به خاطر کرونا بازار هفتگی تعطیل است که امیدوارم ادامه داشته باشد.

الیکایی درباره ازدیاد واحدهای مشاوران املاک در این شهرستان گفت: چون درآمد کاذب وجود دارد و از آنجایی که سرمایه‌های چندانی برای ایجاد آن لازم نیست بنابراین شاهد تعدد مشاوران املاک در سطح شهر هستیم و از سویی دیگر چون سقف و فاصله صنفی از سال ۸۹ توسط دولت برداشته شد تا اشتغال شکل بگیرد در صورتی که تعداد زیاد باعث حتی درگیری می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که دنبال پول است دیگر برای زمین کشاورزی و غیر زراعی فرقی ندارد و تمام سعی‌اش این است که بتواند قطعه‌ای را بفروشد تا از این منظر مبلغی به دست آورد و امورات زندگی خود را بگذراند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه