English

معاون منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری؛

شوک خشکی بر جنگل‌های هیرکانی مازندران تاثیرگذار بود/آسیب آفت شب‌پره شمشاد بر درختان جنگلی

محمدرضا جهان‌آرا بابیان اینکه شوک خشکی بر جنگل‌های هیرکانی مازندران تاثیرگذار بود، گفت: آفت شب‌پره شمشاد بر درختان جنگلی مازندران آسیب زد.

شوک خشکی بر جنگل‌های هیرکانی مازندران تاثیرگذار بود/آسیب آفت شب‌پره شمشاد بر درختان جنگلی

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران  منطقه ساری با اشاره به اینکه شوک خشکی بر جنگل‌های استان تاثیرگذار بود، تصریح کرد: اعتقادمان بر این بوده که برگ‌سوزی نیست بلکه خزان زودرس است.

جهان‌آرا با اعلام اینکه جنگل یک اکوسیستم زنده است و موجودات درون جنگل حق حیات دارند، بیان کرد: پرهیز از رهاسازی زباله، آتش‌سوزی و یا خودداری در هر مکانی از جنگل‌ها مورد تأکید است که لازم است مردم به این توصیه‌ها توجه کنند.

معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه شرایط‌مان ایده‌آل نیست، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی شاهد خزان زودهنگام در جنگل‌ها هستیم. 

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است جنگل‌ها دارند به ما این هشدار را می‌دهند که شرایط مطلوبی ندارند و از سویی دیگر نیز آفت شب‌پره شمشاد مشکلاتی را در جنگل‌های مازندران به وجود آورده است.

محمد جهان آرا با بیان اینکه اینکه مردم حساس هستند، این حساسیت مردم موجب ایجاد انگیزه جنگل‌بانان می‌شود،  اظهار کرد: مردم باید از انجام اقداماتی که موجب تخریب در جنگل‌ها می‌شوند پرهیز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه