English

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان خبر داد؛

جمع آوری بذر درختان جنگلی در شهرستان رودان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از آغاز جمع آوری بذر کهور، کنار و آکاسیا چتری از درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد.

جمع آوری بذر درختان جنگلی در شهرستان رودان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حسین محسنی‌زاده» با بیان اینکه جمع آوری بذر کهور، کنار و آکاسیای چتری از درختان جنگلی در این شهرستان آغاز شد، افزود: این طرح در راستای جوانه دار کردن بذر و تولید نهال کهور، کنار و آکاسیای چتری حفظ و نگهداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی درختان و توسعه جنگل‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این بذر‌ها از سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه رودخانه تهیه و جمع آوری شده است، افزود: بذر‌های جمع آوری شده در عرصه‌های جنگلی و دارای پوشش تنک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان با اشاره به فرآیند جمع آوری این بذر‌ها گفت:در این طرح پس از جمع آوری میوه‌های خشکیده، نارس و آفت زده، بذر‌های سالم جدا سازی و تفکیک و سپس جهت تکثیر به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارسال می‌شود.

محسنی‌زاده با بیان اینکه منطقه رودخانه از سال‌ها پیش به عنوان یکی از ذخیرگاه‌های جنگلی کنار و کهور ایرانی در شهرستان شناسایی شده است گفت: اکنون این گونه‌های جنگلی ارزشمند از طریق حصار کشی در این منطقه به وسعت ۲۰۰ هکتار حفاظت و نگهداری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه