English

هادی ابراهیمی؛

باید ساخت قدرت ملی را در درون کشور تقویت کنیم/مقابله با دوقطبی‌سازی فضای سیاسی

یک استاد دانشگاه با اشاره به مقابله با دوقطبی‌سازی فضای سیاسی، گفت:باید ساخت قدرت ملی را در درون کشور تقویت کنیم.

باید ساخت قدرت ملی را در درون کشور تقویت کنیم/مقابله با دوقطبی‌سازی فضای سیاسی

به گزارش خبرگزاری موج، یک استاد دانشگاه بیان داشت: به روشنی می‌توان دریافت که نخست بیشتر از هر فرد دیگری استکبار از دودستگی و دعواهای داخلی سود می‌برد و در این میان برخی وابستگان در داخل هم به او کمک می‌کنند و ثانیا در فضای دوقطبی مردم نیز نمی‌توانند به‌راحتی تصمیم صحیح سیاسی بگیرند و احتمالا درگیر جناح بندی‌های کاذب سیاسی  می‌شوند و به اصطلاح در آینده هم رای احساسی می‌دهند.

وی گفت:ثالثا این فضا مردم را دلزده و از حضور در عرصه سیاسی کشور دور می‌کند، با این همه به نظر می‌رسد فرصت‌های آرام این روزها مجالی برای اندیشیدن در صحنه‌سازی‌های استکبار در داخل ایران است و وظیفه ما در مقابل آن هر بار کشور در مسیر دوقطبی شدن گام برداشته، نتیجه‌ای جز تنش در بر نداشته است.

ابراهیمی بیان کرد:از حوادث تیرماه 1360 گرفته تا خرداد 88 همه و همه حکایت از آن دارد که نتیجه دوقطبی‌سازی، تنها تعصب، اختلاف و بی‌ثباتی است، این اختلافات به‌ویژه آنجا نگران‌کننده‌تر می‌شود که میان نیروهای انقلابی بروز می‌کند و این، آغازی بر انحرافات بعدی است که ناخودآگاه به‌سان یک ویروس، بسیاری از نیروها را آلوده کرده و از حرکت در مسیر اصلی انقلاب که همان تمدن‌سازی نوین است، باز می‌دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: هشدار دوباره رهبر فرزانه انقلاب برای مقابله با دوقطبی‌سازی فضای سیاسی را باید در تداوم رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) است دوقطبی و چند دستگی بین قوای سه‌گانه یکی دیگر از آفات انقلاب اسلامی است که همه باید با هم متّحد باشند، دولت، مجلس و قوه قضائیه منافاتی ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل می‌کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل می‌کند سؤال یا مطالبه کند، بخواهد، قانون‌گذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها ولی باید قوا با هم همراه باشند، در مسائل اساسی کشور و زیر یک چتر قرار بگیرند.

وی افزود: به‌عنوان مثال می‌توانیم نحوه‌ مواجهه‌ رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته درمورد دسته‌بندی «اصولگرا» و «اصلاح‌طلب» را بار دیگر مرور کنیم، ایشان سعی کردند از ظرفیت این دو گروه برای رقابتی سالم برای پیشرفت و ارتقای کشور استفاده کرده و از ایجاد اختلاف و درگیری و نزاع میان افراد این دو طیف جلوگیری کنند؛«دو جناح برای کشور، مثل دو بال‌اند که کشور با این دو بال می‌تواند پرواز کند. دو جناح مقابل در مجموعه‌ی نظام می‌توانند باشند و فعالیت کنند، ولی شرطش این است که به قانون اساسی وفادار باشند. اینها بر کار هم نظارت می‌کنند، با هم رقابت سالم می‌کنند. این مسابقه، پیشرفت به وجود می‌آورد».

ابراهیمی بیان داشت: تاکید معظم له بر اینکه، بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم و من این تقسیم‌بندی را غلط می‌دانم، نقطه‌ مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نیست، نقطه‌ مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نیست، نقطه‌ مقابل اصولگرا، آدم بی‌اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست، آدم هرهری مذهب است، نقطه مقابل اصلاح‌طلبی، افساد است.

 بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به‌صورت روزبه‌روز و نوبه‌نو.» ایشان این دوقطبی شکل‌گرفته را با اصطلاح «اصولگرایان اصلاح‌طلب» و «اصلاح‌طلبان اصولگرا» نفی کردند.

این استاد دانشگاه افزود: از نگاه استراتژیست‌ها، هر گاه امنیت ملی یا منافع ملی یک کشور دست‌خوش رفتارهای سیاسی افراد یا جریان‌های سیاسی قرار گرفت، باید انتظار داشت که حوزه‌های دیگر عملکردی نظام یا سیستم سیاسی مورد بی‌توجهی و چالش جدی قرار گیرد.

وی گفت: از برآیند رفتاری همه شخصیت‌های سیاسی دنیا این برداشت می‌شود که رعایت امنیت و منافع ملی کشور خط قرمز آنها محسوب شده و در کمتر شرایطی است که فعل و انفعالات سیاسی یا رقابت‌های حزبی، این شخصیت‌ها را بر آن داشته که به خود اجازه دهند حوزه‌های امنیت و منافع ملی را وجه‌المصالحه امیال شخصی یا حزبی خویش قرار دهند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی به‌عنوان مطالبه هر ایرانی و به ویژه رهبری معظم انقلاب قرار است،بر کسی پوشیده نیست که مفسد اقتصادی به محض رخنه در دستگاه‌های دولتی و به‌ویژه نظام اداری باعث رکود و همچنین ضعف آن دستگاه خواهد شد تا آنجا که دستگاه مزبور از ریشه خشکانده خواهد شد.

این فعال سیاسی و اجتماعی گفت:مفسدان اقتصادی همانند زالو زمانی که به طعمه خود می‌چسبند خون طعمه خود را مکیده به این ترتیب خون‌رسانی و یا به گویشی دیگر روند حسن انجام کار را مختل می‌کنند.

وی افزود: رسیدگی به موضوع حذف و قطع دست مفسدان اقتصادی از بدنه کاری کشور آن‌قدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال 80 فرمانی 8 ماده‌ای را خطاب به سران سه‌قوه منتشر کرد تا رسیدگی به این موضوع به‌عنوان اولویت اول کشور واقع شود.

ابراهیمی گفت: «مردم گله مندند و مسؤولان باید پاسخگو باشند»، با طرح این سؤال که چرا هنوز مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته و چرخ معیشت مردم می‌لنگد،در شرایط فعلی «بزرگ‌ترین مبارزه‌ با آمریکا، خدمت به این مردم است».

وی بیان داشت:جمهوری اسلامی مانند هر حکومت دیگری در کارنامه عملکرد خود دارای نقاط قوت و ضعف است، در این میان نکته آن است که برخی از مشکلات در ورطه بی‌توجهی قرار گرفته و مسؤولان نسبت به رفع آن موفق نیستند.

این استاد دانشگاه گفت: بسیاری از این مشکلات در دلالت‌های کلان و توصیه‌های مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته و ایشان نواقص را به مسؤولان مربوطه نشان داده تا آنها با هم‌فکری، برنامه‌ریزی و عملیات نسبت به رفع مشکلات و نواقص اقدام کنند.

ابراهیمی افزود:از طرفی دیگر همان جماعتی که تا دیروز برجام را «فتح‌الفتوح»!، «آفتاب تابان»! «توافق قرن»! «بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران»! «نشانه تسلیم همه قدرت‌های بزرگ در برابر اراده ملت»!،«ورق‌خوردن تاریخ به نفع ایران»! «پیروزی بزرگ‌تر از فتح خرمشهر»! و... می‌دانستند و با غرور و نخوت، آن را ثمره کاردانی و تدبیر خود می‌دانستند، حالا که کار به اینجا رسیده و دستاورد برجام، از تقریبا هیچ به تحقیقاً هیچ تبدیل شده به دنبال فرافکنی و متهم کردن برخی از نهادهای انقلاب وحتی برخی از منتقدان دلسوز در قوای دیگر هستند.

وی گفت:در شرایط کنونی کشور،در پیشرفت به سمت هدف‌های آرمانی، باید ساخت درونی قدرت را استحکام بخشید؛ما اگر می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم و به این سمت حرکت کنیم و این هدف‌ها را دنبال کنیم و چشم به این آرمان‌ها بدوزیم و پیش برویم و در مقابل این معارضه‌ها ایستادگی کنیم و صبر و توکل را به کار بگیریم، باید ساخت قدرت ملی را در درون کشور تقویت کنیم و استحکام ببخشیم.

هادی ابراهیمی بیان داشت: پرهیز از اختلافات سیاسی، همگرایی ملی، بصیرت و دشمن‌شناسی، اقتصاددرون‌زا از مؤلفه‌های اساسی این کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه