English

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

تهاجم نمایندگان به سیف در مجلس مهر تاییدی بر ناکامی دولتی است/ دولت باید پاسخگوی افکار عمومی باشد

هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه دولت باید پاسخگوی افکار عمومی باشد، گفت:تهاجم نمایندگان به سیف در مجلس مهر تاییدی بر ناکامی دولتی است.

تهاجم نمایندگان به سیف در مجلس مهر تاییدی بر ناکامی دولتی است/ دولت باید پاسخگوی افکار عمومی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، یک استاد دانشگاه بیان داشت:قصه این روزهاى سیاست هاى اقتصادى دولت، تکثیر اشتباهاتى است که هر کدام براى جبران اشتباه قبل از خود به عنوان راهکار ارائه شده بودند!

هادی ابراهیمی افزود:اولین اشتباه اقتصادى دولت، بکارگیرى اشباح شده ها و شکم سیرها در بالاترین سطوح مدیریتى نظام و مشخصا" در کابینه و سطوح پائین تر بود که دغدغه ذهنى و عینى آنها، مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه و محرومین نبوده و بیش و پیش از همه به خودشان مى اندیشیدند!

وی گفت:اشتباه دوم، مبناهاى غلط محاسبات بود که بجاى تمرکز داخلى و توجه به توانائی هاى نیروهاى ایرانى، چشم به اقتصاد جهانى و بعبارتى اقتصاد تحت سلطه نظام سلطه دوخته تا از نمدش کلاهى براى اقتصاد ما بدوزند که برجام نافرجام، تجلى همه جانبه این تفکر ناکام بود!

این استاد دانشگاه افزود:اشتباهات همچنان تکرار مى شدند و علیرغم زیبایى شعارها و تزریق امیدهاى کاذب به جامعه، نه تنها بهبود اوضاع به مشام نمى رسید، بلکه تعفن فقر و ناتوانى معیشتى و سقوط آزاد اقتصادى از جامعه قربانى مى گرفت و با تعطیلى پیاپى کارخانه ها و سایر مراکز تعطیلى و نیز عدم جذب سرمایه گذارها و کلا" عدم اقبال مطلوب از بخش خصوصى، نه تنها شیب ایجاد فرصت هاى شغلى جدید کند شد، بلکه شاهد شیب تند از دست دادن فرصت هاى شغلى موجود نیز بوده ایم!

شعار زیباى"على برکت الله" توخالى بوده است

ابراهیمی بیان داشت:استمرار شگرد کهنه و منسوخ مدیران گذشته نیز تا پایان دولت یازدهم توانست از آقایان، قهرمان نماهایى بسازد که مى خواهند شق القمر کنند، اما شروع دولت دوازدهم، پشت پرده هاى ناتوانى هاى مدیریتى، رانت خوارى ها، دریافت هاى نجومى، اشرافیت مدیریتى، بیگانه نوازى ها، هماهنگى ناروا با نظام بین المللى اقتصاد، التماس هاى ناکام، وعده هاى دروغ، سیاست گذارى هاى غلط و دهها خلط مبحث اقتصادى و مدیریتى را افشاء کرد و نشان داد که شعار زیباى"على برکت الله" توخالى بوده و سفره اى را رنگین و فقیرى را غنى نکرد!

وی گفت:امید گدامنشانه به دستهاى چدنى غرب که در دستکش هاى مخملین پنهان اند، به جایى رسید که این روزها باید گرانترین نرخ خرید و فروش دلار و سایر ارزها را نظاره‌گر باشیم و حتی دلار (جهانگیری) و برخورد پلیسی هم نتواند بازار ملتهب ارز، سکه و طلا را رام و آرام کند!

ابراهیمی خاطرنشان کرد:تهاجم نمایندگان به آقای سیف در مجلس و سایر اتفاقات این‌ روزها، مهر تاییدی بر ناکامی دولتی است که مدیران گذشته را عجولانه تخریب می‌کردند و منتقدان خود را با توهین و تهدید و تمسخر مورد خطاب قرار می‌داد!

وی گفت:این دولت و تفکری که در تخریب نیروهای اصولگرا و ولایی دارد از هیچ شگرد روانی – تبلیغی فروگذار نکرده و نمی‌کند، حالا باید با گوش کردن کلیپ‌های انتخاباتی خود، شرمنده مردمی شوند که به آنها دل بسته و چشم امید دوخته بودند‍!

نرخ دلار بانکی

ابراهیمی افزود:رشد نجومی قیمت‌ها، پرواز نرخ تورم، سقوط رشد اقتصادی، برج بلند آمار و بیکاری، نارضایتی مردم، ناکامی اقتصادی و هزار قصه پرغصه دیگر، ماحصل اعتماد نابجا به کسانی است که جامعه را به اینجا کشانده است.

وی اظهار داشت:امید آن که در مدت باقیمانده، به خود آیند و دست از سیاست‌های غلط برداشته و تا حدودی جبران مافات نمایند.

ابراهیمی گفت:روحانی که خود را مبتکر و ژنرال عرصه اقتصادی و سیاست خارجی می‌دانست، در روزهای انتخاباتی در تخریب و تحقیر رقبای خود ید طولانی داشت. او در حالی ادعا کرد که تحریم‌ها رفع شده و هیچ کس غیر از وی زبان مذاکره را نمی‌داند، این روزها باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

این استاد دانشگاه افزود:بدون تردید روضه‌خوانی بر سر قبر برجام دردی از مشکلات مردم دوا نخواهد کرد. از سوی دیگر با بخشنامه‌های دستوری هم نمی‌تواند قیمت‌ها را تثبیت کند، در حالی که سیاست تثبیت قیمت‌ها چه در حوزه ارزی و چه در حوزه مصرفی تنها برای یک دوره اثرگذار است.

هادی ابراهیمی بیان داشت: دستاورد دولت محترم در 5 سال گذشته حاصلی جز عقب‌ماندگی و مشغول کردن ذهنیت عمومی برای چندین سال نداشته و نتایج آن امروز در اقتصاد و بازارمصرفی کشور مشخص شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه