English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران؛

بیش از ۸۳هزارنفر از امکانات آموزش و پرورش مازندران در ایام نوروز استفاده کردند

عسگری نیکزاد بیان داشت: ۸۳هزارو ۲۹۰نفر از امکانات رفاهی آموزش و پرورش استفاده کردند که این میزان شامل ۲۴۹ هزارو ۷۷۰نفر روز و تعداد ۲۳ هزارو ۱۳۶خانوار بودند.

بیش از ۸۳هزارنفر از امکانات آموزش و پرورش مازندران در ایام نوروز استفاده کردند

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، با تبریک سال نو گفت: آموزش و پرورش علی رغم همه مشکلات مالی، نوروز امسال هم، همانند سنوات گذشته در خدمت رسانی به فرهنگیان که به مازندران سفر می کنند مدارس و مهمانسراهایی را در سه بخش ویژه، الف و ب آماده سازی کرده است.

وی افزود: بیش از ۴۰پایگاه در۳۲شهرستان و مناطق استان مستقر شده که با تجهیز امکانات مربوط به اسکان، در حال ارائه خدمات به فرهنگیان کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه ۳۸۹مدرسه از سوی این اداره کل برای اسکان فرهنگیان کشور تدارک دیده شده است، افزود: ۲۱۴کلاس درس به صورت ویژه آماده شده که اکنون مورد استفاده فرهنگیان قرار میگیرد ضمن اینکه مجموع کل کلاس های مربوط به طرح اسکان فرهنگیان در مازندران ۳هزار و ۱۴کلاس می باشد.

نیکزاد، افزود: از این تعداد هزارو ۵۶۴ کلاس در سطح "الف" و هزارو ۲۳۶ کلاس در سطح "ب"  برای اسکان نوروزی فعال هستند.

رشد کیفی ۳۸درصدی امکانات اسکان فرهنگیان در مازندران

وی از رشد کیفی ۳۸درصدی امکانات اسکان خبر داد و افزود:  همزمان با مراکز آموزشی تعداد ۱۸۳ سوئیت با امکانات مناسب ونرخ تعیین شده برای فرهنگیان و خانواده های آنان  تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره برنامه های مدیریتی خود در این اداره کل گفت: سیاست های آموزشی توسط یک نفر تدوین نمیشود بلکه تدوین برنامه ها و اجرای آن نتیجه یک کار تیمی است ضمن اینکه "تربیت" یک روز به نتیجه نمی رسد بلکه برنامه های تعلیم و تربیت در طولانی مدت نتیجه داده و به  ثمر می رسد.

نیکزاد، ادامه داد: آقای قاسمی از مدیران موفق و زحمتکش آموزش و پرورش مازندران بودند فعالیت های او آثار بزرگی دارد که در آینده به شکل آموزش و تربیت در بین دانش آموزان  خود را نشان خواهد داد.

وی،افزود: چهار و سال و اندی که به عنوان معاون مدیرکل بودم سیاست های مشترکی با آقای قاسمی داشتم و برنامه های من ادامه برنامه های او خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه با تاکید بر تداوم برنامه ها و سیاست های مدیریت قبلی این اداره کل، افزود: شاید در اجرا یا سرعت تغییراتی اتفاق بیافتد ولی در مجموع  فرایند گذشته را دنبال خواهم کرد.

نیکزاد، در بخش دیگری با بیان اینکه آموزش و پرورش برنامه ای و فرایندی است، ادامه داد: برای اهداف و برنامه پس از برنامه ریزی، منابع دیده میشود با این وجود و مشخص بودن هدف و برنامه ها ، مشکل اصلی آموزش و پرورش در منابع مالی است.

آموزش و پرورش از بدو  تاسیس با کسری بودجه روبرو بود

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش از بدو  تاسیس با کسری بودجه روبرو بود و سال ۹۶هم یک سال سخت مالی برای آموزش و پرورش بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به اینکه در سال ۹۶آموزش و پرورش کمترین دریافتی را از منابع ملی داشت،افزود: با این وجود با همکاری خانواده ها و برنامه ریزی مدون خوشبختانه کمترین آسیبی به روند آموزشی وارد نشده است ضمن اینکه تلاش کردیم در استان در آمد پایدار ایجاد کنیم تا حداقل ها را حفظ کنیم و کمترین آسیب وارد شود.

وی، در بخش دیگری درباره تغییرات مدیران گفت: هیچ برنامه جدی برای تغییر مدیران در سطح آموزش و پرورش استان ندارم مگر در شرایط خاصی که طبیعت و ذات کار است.

اسکان نوروزی فرهنگیان

نیکزاد افزود: آموزش و پرورش استان در این دوره در مسیر و ریل خوبی می رفت که باید حفظ کرد.

وی به امار اسکان هم اشاره کرد و گفت: تا پایان روز هفتم فروردین ۸۳هزارو ۲۹۰نفر از امکانات آموزش و پرورش استفاده کردند که این میزان شامل ۲۴۹ هزارو ۷۷۰نفر روز  و تعداد ۲۳ هزارو ۱۳۶خانوار بودند.

عسگری نیکزاد از رشد ۱۴درصدی اسکان خبرداد و خاطر نشان کرد:در تعداد نفر با رشد ۴۷درصدی و در میزان نفر روز با رشد بیش از ۱۰۰درصدی مواجه بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه