English

آیت الله توکل؛

بسط کامل فرهنگ اسلام در سطح جامعه مستلزم ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بسط کامل فرهنگ اسلام در سطح جامعه مستلزم ترویج ارزش‌های جهاد، ایثار و شهادت است.

بسط کامل فرهنگ اسلام در سطح جامعه مستلزم ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سیدرحیم توکل در گفت و گویی اظهار داشت: وظیفه علمای دین ترویج اسلام است و ایثار و شهادت یکی از اجزای مهم این فرهنگ نورانی است و بسط کامل فرهنگ اسلام در سطح جامعه مستلزم ترویج ارزش‌های مقدسی همچون جهاد، ایثار و شهادت است.

وی بیان کرد:جهاد و شهادت از ارکان دین است، وقتی من وظیفه اشاعه دین را دارم پس وظیفه ترویج همه ارکان آن که شامل شهادت نیز می‌شود را دارا هستم، بنده به فراخور مجالس از شهادت و مقام بلند شهدا به خصوص جوانان شهید انقلاب و دفاع مقدس حرف‌هایی را بیان کرده‌ام.

آیت الله توکل افزود:روحانیت متعهد در همه صحنه‌های تاریخ اسلام نقش پیشرو داشته و همواره خود را در خط مقدم دفاع از ارزش‌های دینی قرار داده است، نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و نیز حفظ آرمان‌های شهدا در این زمان یکی از موضوعات مهم ادبیات مقاومت محسوب می‌شود.

حضور روحانیت در جبهه ظهور عینی علم است

توکل

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور روحانیت در عرصه دفاع از اسلام یک حضور فراگیر بوده و صرفاً در بخش تبلیغ خلاصه نمی‌شد، اگر قرار بود روحانیت یک گوشه بنشیند و فقط حرف بزند دیگر هیچ تأثیری برای گفته‌هایش وجود نداشت، حضور روحانیت در جبهه ظهور عینی علم است، علمی‌ که جامع است، باید در همه عرصه‌ها به کار بیاید، روحانیت با حضور خود در میدان رزم در حقیقت مؤثرترین تبلیغ را انجام داده است، وقتی یک عالم دین لباس رزم پوشیده و در خط مقدم حضور می‌یابد پیروان او نیز با انگیزه بهتری در این راه قدم برمی‌دارند، این بالاترین درس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه