English

عزاداران حسینی در ماه محرم واقعه کربلا را زنده نگه می‌دارند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجتماع بزرگ مردم در روز تاسوعا حکایت از احساسات پاک دارد و عزاداران حسینی و عاشقان دلدادگی در ماه محرم، واقعه کربلا را زنده نگه می‌دارند.

عزاداران حسینی در ماه محرم واقعه کربلا را زنده نگه می‌دارند

به گزارش خبرگزاری موج، امروز همزمان با تاسوعای حسینی مراسم «علمدار حسین» با حضور عزاداران در شهر ارطه و مسؤولان برگزار شد.

از نخستین ساعات امروز، دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر ارطه و محله‌های اطراف در امام‌زاده طاهر این شهر گرد هم جمع آمدند و برای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم  با بیان اینکه این اجتماع بزرگ و شریفی است و حکایت از احساسات پاک اهالی این منطقه دارد، اظهار کرد: عزاداران حسینی و عاشقان دلدادگی در ماه محرم، واقعه کربلا را زنده نگه می‌دارند.

آیت‌الله علی معلمی افزود: امیرالمؤمنین 12 پسر داشت ولی از این تعداد در کربلای ابی‌عبدالله فقط چند نفر حضور داشتند و اگر کمی تحقیق کنیم می‌بینیم فقط فرزندان ام‌البنین حضور داشتند.

وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل‌العباس از دامن ام‌البنین پرورش یافت و عظمت این حضرت در شجاعت نبود بلکه به این دلیل است که به استناد تاریخ، وقتی شمر، در عصر عاشورا برای ایشان امان‌نامه آورد، رگ گردن این حضرت برآمده شد و بر آل یزید و امان‌نامه لعنت فرستاد و فرمود لعنت بر امان‌نامه‌ای که من در امان باشم ولی پسر فاطمه(س) امان نداشته باشد.

معلمی با بیان اینکه رمز عظمت حضرت عباس(ع) را از لسان مبارک امام صادق(ع) باید شنید، اظهار کرد: این امام می‌فرماید خدا عمویم عباس را رحمت کند که بصیرت و هوشیاری بالا و دید تیز و عمیق داشت و در هر قضیه‌ای نگاه نافذ و آگاهانه داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت عباس(ع) در کنار شناخت و بصیرت، ایمانی از کوه محکم‌تر داشتند و همین امر سبب شد تا سنگ صبوری برای امام حسین(ع) باشند.

وی در پایان گفت: هر زمان که امام حسین(ع) غمی داشت و به هر دلیلی ناراحتی داشت یا به سراغ برادرش حضرت ابوالفضل‌العباس می‌رفتند یا ایشان را طلب می‌کردند تا با دیدنش آرامش بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی