English

نباید اجازه دهیم کاسبان فرهنگی به جامعه فرهنگ و هنر لطمه بزنند

استاندار مازندران بیان داشت: فرهنگ و هنر ما بسیار پرمحتوا و غنی و فاقد هرگونه جنبه وارداتی است پس نباید اجازه دهیم کاسبان فرهنگی به جامعه فرهنگ و هنر لطمه بزنند.

نباید اجازه دهیم کاسبان فرهنگی به جامعه فرهنگ و هنر لطمه بزنند

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار مازندران در جمع هنرمندان مازندران با اشاره به پیگیری مشکلات هنرمندان گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای با سلایق متنوع و گسترده است و به طور طبیعی با این شرایط مسیرهایش دچار فراز و فرودهایی می شود.

اسلامی گفت: فرهنگ و هنر ما بسیار پرمحتوا و غنی و فاقد هرگونه جنبه وارداتی است پس نباید اجازه دهیم کاسبان فرهنگی به جامعه فرهنگ و هنر لطمه بزنند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: وظیفه حکومت ایجاد فضا و زیرساخت ها و ایجاد فرصت برای همبستگی و همدلی همه سلایق هنری جهت نقش آفرینی و شکوفایی استعدادهاست، بایستی با مدیریت ترتیبی برای استفاده جامعه و گروه های مختلف هنری از امکاناتی که دست نهادهای مختلف در کشور است، دهیم.

اسلامی تاکید کرد: همچنین نیاز داریم برای مدیریت یک شخصیت واحد شویم با مدیریت پراکنده مدیریت امکانپذیر نیست باید با اراده منسجم اهداف را دنبال کنیم، مردم وقتی شاهد رویکرد پیوسته مدیریت باشند، امیدوار می شوند.

استاندار مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد هم نباید توسط کارمند اداره شود باید به سراغ هنرمندان و حل مشکلاتشان بروند، باید زیرساخت را بوجود آورد و از ظرفیت های جامعه استفاده کرد و در این مسیر استفاده و هدایت واقفین به سمت نذر فرهنگی اثرگذاری زیادی دارد.

وی در مورد مشکلات فرسودگی سینماهای استان گفت: سینماهای مازندران به روز نیست، در این بخش فرهنگی هم اگر طرح هایی وجود دارد تحویل داده شود تا در سیستم کارگروه اشتغال و رونق تولید به جریان بیندازیم و تسهیلات ارزان قیمتی برای بازسازی و استانداردسازی سینماها تخصیص یابد چون سینما سازی کار دولت نیست اما حمایت از سینما امکانپذیر است.

اسلامی در خصوص مسایل مربوط به برگزاری کنسرت ها نیز گفت: اقداماتی باید توسط اداره کل ارشاد و جامعه هنری در این زمینه انجام گیرد، نباید اجازه دهیم موسیقی هنجار شکنی تلقی گردد، باید شیوه نامه و دستورالعملی داشته باشیم تا مسوولیت ها و ضوابط کنسرت مشخص و تعیین و ثتبیت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه