English

توسعه کشت گوجی بری در کلاردشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت از کشت گیاه دارویی گوجی بری در 5 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

توسعه کشت گوجی بری در کلاردشت

به گزارش خبرگزاری موج، مرید جعفرصالحی در بازدید از پرو‍ژه کشت گیاه دارویی گوجی بری در اویجدان شهرستان کلاردشت، اظهار کرد: کشت و توسعه این گیاه توسط بنیاد حامی زندانیان کلاردشت به مساحت 5 هزار مترمربع درحال انجام است.

وی درخصوص خواص گوجی بری گفت: گوجی بری غنی ترین منبع مواد غذایی در بین میوه ها و تمامی خانواده های بری ها و دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان در بین میوه هاست.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت با بیان اینکه گوجی بری یک میوه شگفت انگیز بویژه در درمان و پیشگیری بیماری سرطان است، اضافه کرد: این میوه خاص، طعم شیرینی دارد و خشک شده آن مانند کشمش است.

این مسوول با اشاره به اینکه گوجی بری بصورت تازه، خشکبار، آب میوه، عصاره و پودر استفاده می شود، تصریح کرد: بالاترین غلظت آنتی اکسیدان در برگ گوجی بری است که به عنوان چای و دمنوش استفاده می شود و به دلیل تاثیرآن در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و کاهش عوارض شیمی درمانی، مانع تشکیل تومور و رشد آن می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت درباره خواص دیگر این گیاه دارویی گفت: پاکسازی پوست، محافظت از دستگاه ایمنی بدن، ضد پیری، کاهش دردهای بدن، کاهنده‌ی کلسترول و تری‌گلیسرید خون ازخواص دیگر این گیاه است.

جعفرصالحی ادامه داد: این میوه حاوی تمام اسید آمینه‌های ضروری، بیش از ۲۱ ماده‌ی معدنی، آهن، پلی‌ساکارید، ویتامین B، ویتامین E و بسیاری دیگر از موادمغذی است.

وی خاطرنشان کرد: با کشت و توسعه گیاهان دارویی از جمله گوجی بری که مناسب برای مناطق سرد و کوهستانی و همچنین اراضی شیبدار و خاک های کم بازده است، علاوه بر رونق تولید و اشتغالزایی خانوار بتوان گام های موثری در شکوفایی اقتصاد کشور و پویایی کشاورزی پایدار در سال اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    یه سوال.من اگه زمینمو گوجی بری بکارم.کی از من میخره محصولمو؟

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه