English

نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل چهارخطه کردن محور هراز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز 800 میلیارد تومانی برای تکمیل چهارخطه کردن محور هراز از سوی وزارت راه و نیرو، گفت: 13 کیلومتر دیگر از چهارخطه کردن محور هراز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نیاز 800 میلیارد تومانی برای تکمیل چهارخطه کردن محور هراز

به گزارش خبرگزاری موج، خیرالله خادمی در بازدید از روند اجرایی پروژه‌ محور هراز، اظهار کرد: هم‌اکنون مسئله ساماندهی محورهای شمال کشور از موضوعات بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی لحاظ می‌شود.

وی افزود: محورهای مواصلاتی شمال به علت وجود ترافیک سنگین با استقبال مسافران روبرو هستند و در این بین محور هراز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول پروژه محور حدود 101 کیلومتر بوده از منطقه لاسم آغاز شده و تا شهر آمل ادامه دارد، تصریح کرد: با چهارخطه شدن و تعریض این محور ترافیک هراز بسیار کم شده و آن مرتفع شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در محور مواصلاتی هراز حدود 55 کیلومتر از پروژه به صورت منقطع چهارخطه شده و پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی در مناطق در اختیار وزارت راه و شهرسازی به 60 درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن و تعریض محور هراز از پروژه‌های بسیار سنگین و مهم راهسازی کشور است که در آن حدود 18 کیلومتر تونل احداث می‌شود.

خادمی با اعلام احداث حدود 12 کیلومتر از تونل‌های محور هراز، یادآور شد: این پروژه سه کیلومتر پل خاص دارد که مناسب‌ترین پل‌ها در آن طراحی شد.

وی با بیان اینکه 33 کیلومتر دیواره‌های جانبی جاده در محور اجرا می‌شود، بیان کرد: در پروژه چهارخطه کردن 101 کیلومتری محور هراز حدود 53 کیلومتر پل، تونل و دیواره اجرا می‌شود و حجم عملیات در آن خاص است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه عملیات این پروژه از لحاظ مهندسی و اجرایی سنگین است، ادامه داد: 13 کیلومتر دیگر از چهارخطه کردن محور هراز تا پایان سال جاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

این مسؤول با اعلام اعتبار 500 میلیارد تومانی برای اجرای ادامه عملیات پل‌سازی و دیگر عملیات چهار خطه کردن محور هراز از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: 11 کیلومتر از پروژه راهسازی در محور هراز برای جاده جایگزین است که توسط وزارت نیرو اجرایی می‌شود و نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار دارد.

خادمی با اشاره به اعتبار 800 میلیارد تومانی برای اتمام چهار خطه کردن محور هراز در دو بخش وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو، گفت: به همراه مسؤولان استانی و شهری از سد هراز و جاده جایگزین آن هم بازدید شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی