English

وضعیت زیست محیطی شناگاه های مازندران پرچم گذاری می شود

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: طی مراسمی با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست از پرچم اعلام وضعیت زیست محیطی شناهگاها رونمایی می شود.

وضعیت زیست محیطی شناگاه های مازندران پرچم گذاری می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی ابراهیمی اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی از وضعیت محیط زیست شناگاه های کشور با استفاده از پرچم های زرد یا آبی به مردم اعلان شده و مدیریت شناگاه ها نیز ملزم به استفاده از این پرچم ها می باشند.

وی افزود: در این رابطه مراسمی با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست کشور در روز پنج شنبه در بابلسر برگزار می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای 52 شناه گاه بوده که بیشترین  شناگاه ها در شهرستان ها بابلسر، محمودآباد و کمترین شناگاه ها در شهرستان جویبار و شهرستان های بدون شناگاه گلوگاه و نکا است، اظهار کرد: شناگاه ها بر مبنای میزان آلودگی میکروبی به شناگاه سالم،آلوده و شدید آلوده دسته بندی می شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران یادآور شد: در همین راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان موظف است، مستقیماً و همچنین از طریق کمیته های تخصصی دستگاه های اجرایی استان نسبت به اعلام عمومی شناگاه های آلوده و شدیداً آلوده اقدام و با نصب علائم مناسب در محل، گردشگران را از وضعیت شناگاه مطلع سازند.

وی افزود: یک نسخه از اطلاعات در اختیار استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار داده تا از طریق پورتال خود اطلاع رسانی کنند. اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز با همکاری استانداری نسبت به اطلاع رسانی،ارتقای آگاهی های عمومی و آموزش مفاد این ضابطه با استفاده از ابزارهای متناسب به گردشگران،مسئولین و مدیران شناگاه ها و طرح های سالم سازی و مقامات مسئول محلی اقدام می کند.

ابراهیمی یادآور شد: بخش های مختلف موظف هستند در طول مدت بهره برداری حداقل ماهی یک بار نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری پارامترهای میکروبی طبق راهنمای پایش آلودگی میکروبی آب های ساحلی،شناگاهی و مناطق تفریحی دریایی از طریق آزمایشگاه های معتمد اقدام کرده و نتیجه را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه کنند.همچنین از طریق نصب تابلوها و علائم هشداردهنده و سایر شیوه های موثر،نسبت به اطلاع رسانی درباره نحوه حفظ کیفیت محیط زیست به گردشگران اطلاع رسانی کنند.

وی اعلام کرد: نصب پرچم آبی نشان دهنده وضعیت  سالم آب در این مکان مجاز است.پرچم زرد بیانگر آن است که این مکان فاقد شرایط مناسب و مطلوب برای شنا بوده و در صورت استفاده از این اماکن احتمال آلودگی به عوامل بیماری زا و به خطر افتادن سلامتی افراد زیاد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه