English

هدررفت انرژی در مازندران مهار شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: منطقه ساری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به امر بهینه‌سازی انرژی دارد و هدررفت انرژی در مازندران مهار شد.

هدررفت انرژی در مازندران مهار شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین‌علی طالبی  اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از سیستم‌های انرژی در منطقه ساری فرسوده و قدیمی بوده، شاهد افزایش 124درصدی مصرف انرژی از سال 93 به 94 بوده و با نوسازی این سیستم‌ها علاوه بر کاهش 124 درصد سال 94، توانسته در سال 95، 28 درصد کاهش مصرف داشته باشیم.

وی بازنگری در فرآیندهای انجام کار، تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها برای تصویب را از وظایف شورا دانست و افزود: شورای راهبردی انرژی با هدف سیاست‌گذاری کلان در حوزه‌های مرتبط با انرژی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکیل شد که دارای دو بخش راهبردی و کمیته فنی است.

طالبی با اشاره به اینکه در منطقه ساری شورای راهبردی انرژی از کارشناسان کارآمد و معاونت‌های شرکت تشکیل شده است، تصریح کرد: با پیگیر‌ی‌های این شورا در سال 95 نسبت به سال 94 شاهد کاهش 23درصدی در مصرف آب و کاهش دودرصدی در مصرف گاز در منطقه ساری بوده که این مهم نتیجه تحلیل دوره‌ای و پایش دقیق کمیته فنی این شورا است.

وی هدف از تشکیل شورای انرژی را تعیین شاخص‌ها و تعریف استانداردهای مشخص در منطقه و نواحی این شرکت دانست و گفت: حاصل تلاش شورای انرژی منطقه ساری در سال گذشته 23 مصوبه بوده که برخی از اقدامات مؤثر آن موجب اصلاح زیرساخت و به‌تبع آن کاهش و بهینه‌سازی مصرف شده است.

مدیر منطقه ساری ادامه داد: جمع‌آوری تعداد زیادی از رادیاتورهای روغنی برقی در سطح منطقه، تعویض تعدادی از کولرهای پنجره‌ای و جایگزینی آن با کولر اسپلیت کم‌مصرف، تعمیر و در سرویس قرار گرفتن آب‌گرمکن خورشیدی، انتقال پساب بهداشتی انبار جهت استفاده فضای سبز انبار ساری از  اقداماتی است که در سال 95 انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه