English

کشاورزان بابلی ۳۴۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون دریافت کردند

مدیرجهاد کشاورزی بابل گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون کشاورزان بابلی توانستند 344 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون دریافت کنند.

کشاورزان بابلی 344 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری موج، سید احمد طاهری در جمع خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات برای 636 دستگاه اعم از کمباین برنج، تراکتور، دستگاه نشاء ودیگر ادوات از سوی جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 90 درصد برداشت برنج در شهرستان بابل به صورت مکانیزاسیون با کمباین انجام می شود و 12 درصد نشاء به صورت دستگاه انجام می شود که این رقم با دستگاه در بابل بسیار پایین است که امیدواریم در سالجاری با ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه ، کشت نشاء به صورت مکانیزاسیون در بخش برنج افزایش یابد.

وی افزود: در این دولت در حوزه جهاد کشاورزی برای سه هزار و 861 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و همچنین 75 مورد اشتغال خانگی شامل تولید قارچ، محصولات زراعی و گلخانه ای و همچنین محصولات کشاورزی هم در این دولت در بابل ایجاد شده است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت ناشی از برف سال گذشته در مازندران 54 میلیارد ریال کمک بلاعوض به 17 هزار و 233 باغداربابلی پرداخت کرده است و همچنین 369 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی 10 درصد به باغدارانی که خسارت دیده اند، پرداخت شده است.

طاهری ادامه داد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی تعداد چهار طرح در زمینه تجهیز و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و احداث کانال ها به اعتبار 26 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان بابل به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان بابل دارای 45 هزار و 444 هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول را در سطح و تولید درمازندران به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی