English

بابل میزبان چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای مازندران

چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای مازندران به میزبانی بابل برگزار شد.

بابل میزبان چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر آموزش و پرورش بابل در خصوص برگزاری این مسابقات، گفت: این مسابقات در 20 رشته و در 9 مرکز انجام شد.

همت احمدی در حاشیه چهاردهمین دوره این مسابقات افزود:  هدف از برگزاری این مسابقات این است تا دیدگاه های نظری را به مهارت تبدیل کنیم و مهارت آموزی را نهادینه کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون 33،9 درصد از دانش آموزان مازندران در فنی و حرفه ای جذب می شوند که تا پایان برنامه ششم توسعه این آمار باید به48،9 درصد ارتقاء یابد.

فرماندار بابل هم با بیان اینکه ایجاد انگیزه بین هنرجویان هنرستان ها و نشان دادن اهمیت رشته های فنی و حرفه ای به جامعه و بین خانواده ها از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است، اظهار داشت:  بحث هدایت تحصیلی  یکی از مباحث جدی آموزش و پرورش در سال جاری بوده لذا ما باید با توسعه هنرستان ها  و آموزشکده های زیر مجموعه دانشکده های فنی و حرفه ایی، شکاف بین  نیروی متخصص و نیروی کارگر ساده را پر کنیم.

محمدتقی عباس پور کوچک شدن دولت ها را یکی از نیازهای ضروری کشور دانست و گفت:  دولت هر چه فربه باشد هزینه بیشتری لازم دارد لذا باید برای کاهش هزینه، دولت ها را کوچک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سوق دادن دانش آموزان به رشته های ریاضی و علوم تجربی سبب ایجاد عدم تعادل بین بازارکار و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه ها می شود که پیامدهایی چون تراکم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را به دنبال دارد لذا ضروری است برای از بین بردن این پیامدها، ظرفیت هنرستان ها را افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان بابل توانایی و توانمندی مهارتی هنرجویان هنرستان ها در ایجاد اشتغال را از مزایای رشته های فنی و حرفه ای ذکر کرد و اظهار داشت: فارغ التحصلان هنرستان ها بر خلاف بسیاری از رشته های دیگر اگر در بازار کار جذب نشوند، به خاطر مهارتی که در طول سه ساله تحصیل کسب نمودند، قادر به اشتغال زایی خواهند بود.

عباس پور تاکید کرد: برای کاهش مشکلات هدایت تحصیلی در سال های آینده باید به خانواده ها آموزش دهیم تا فرزندان شان را برحسب توانمندی ها و ظرفیت رشته های ترسیم شده در آموزش و پرورش به تحصیل ترغیب کنند .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بابل نیز گفت: چهاردهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان های فنی و حرفه ای مازندران در 20 رشته و در 9 مرکز به میزبانی بابل برگزار شد.

مهرداد گرائیلی افزود: 241 دانش آموز از 32 شهر مازندران در این دوره از مسابقات شرکت داشتند که در هر رشته شش نفر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه