English

وجود ۱۰۷ متقاضی تسهیلات اشتغال در میاندورود

رئیس بهزیستی میاندورود از وجود ۱۰۷ متقاضی تسهیلات اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: این نهاد در حوزه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی حمایت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری موج، سید مرتضی موسوی در جلسه آموزشی کسب و کار در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی بادله با اشاره به خدمات مرتبط با ادارات حوزه اشتغال، اظهار کرد: مردم در این حوزه آگاهی لازم ندارند و در این زمینه نیاز است که آموزش‌هایی در محلات شهری و روستایی تدوین شود که در این صورت رویکرد اجتماعی اشتغال در مردم شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: از طریق منابع محلی، ظرفیت‌ها، خدمات موجود و تسهیلات، اشتغال ایجاد می‌شود و سبب عدالت و فرصت‌های برابر برای همه آحاد جامعه به‌ویژه نیازمندان با فقر مطلق و نسلی می‌شود.

رئیس بهزیستی میاندورود با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال نگاه ما در مرحله نخست اشتغال پایدار و در مرحله بعد توسعه اشتغال به کارفرمایی است، تصریح کرد: اگر با هدف آموزش، مشاوره و هدایت شغلی با نگاه علمی و تخصصی جامعه هدف اتفاق نیفتد در نتیجه بیکار، به بیکار بدهکار تبدیل می‌شود. وی با اشاره به اینکه اشتغال فقط به خوداشتغالی و مشاغل خانگی خلاصه نمی‌شود و ۳۵ روش اشتغال برای جامعه هدف وجود دارد، اضافه کرد: چهار درصد تسهیلات، آموزش کسب و کار و هدایت شغلی ۱۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی متقاضی تسهیلات اشتغال و ارتقا شغلی از برنامه‌های موجود است.

موسوی با اعلام اینکه در حوزه اشتغال تسهیلاتی با درصد پایین به جامعه هدف و معلولان برای بازتوانی و توانمندی آنها داده می‌شود، ادامه داد: مددجویی که چندین سال زیرپوشش قرار گرفته و مستمری دریافت می‌کند، بعد از مدتی با آموزش و کسب مهارت، مبلغی وام از سازمان دریافت و با آن آغاز به اشتغالزایی می‌کند و ما موظف هستیم که براساس دستورالعمل با پرونده‌سازی تا دو سال مددجو را زیرپوشش حمایت مالی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر نیروی زیرپوشش ما جوان باشد باید از کارآیی آنها استفاده کنیم، یادآور شد: باید با استفاده از توانمندی‌ها و آموزش‌هایی که در زمینه شغلی می‌بیند فرد را بازتوان کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه