English

مازندران می‌تواند امنیت غذایی کشور را به طور کامل تأمین کند

محمد محمدپورعمران اظهار داشت: مازندران می‌تواند امنیت غذایی کشور را به طور کامل تأمین کند و به این منظور یارانه‌ها، حمایت‌های مربوطه و مشوق‌های زیادی درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به برخی مشکلات حوزه صنعت در استان، گفت: با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد و با شاخص‌های موجود، به نظر می‌رسد از رکود خارج شده باشیم و افزایش صادرات و افزایش تولیداتی مانند مانند لوازم خانگی نشان می‌دهد که نسبت به چهار ماهه سال گذشته رشد خوبی از این نظر داشته‌ایم.

این مسؤول مازندران را در حال دور شدن از سال‌های سخت تولید توصیف کرد و افزود: اگر این حمایت‌ها در بخش‌های مختلف نیز باشد، مطمئن باشید که مازندران با داشتن بسترهای مناسبی مانند توان علمی و نیروی انسانی می‌تواند به صورت مستقل درآمد‌زایی داشته باشد.

محمدپورعمران مهم‌ترین راهکار تحقق این اهداف را اجرای دقیق، عملیاتی شدن کارها و دوری از شعار دادن دانست و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم بهتر از هر جای دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و با داشتن اشتغال درون‌زا، برون‌گرایی در اقتصاد، کسب بازارهای هدف جدید و دانش‌بنیان کردن اقتصاد، این فضا به طور واقعی به وجود می‌آید.

وی حمایت و کمک نهادهای اثرگذار مانند بانک‌ها، اداره دارایی و تأمین اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری بر روی واحدهای موجود و به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام بتوانیم نسبت به سال گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته باشیم، چرا که مازندران در همه حوزه‌ها توانایی‌های بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: هم‌اکنون در تولید ۱۰ محصول مهم کشاورزی مانند تولید برنج، انواع مرکبات، گیاهان زینتی آپارتمانی، گوشت مرغ، شیر، محصولات صنایع لبنی، انواع آبزیان و ماهیان خاویاری در سطح کشور دارای نخست هستیم و نقش اساسی و مهم در تولید بخش کشاورزی را داریم.

این مسؤول حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تصور اشتباهی از کشاورزی در ذهن مردم وجود دارد و همه فکر می‌کنند رونق کشاورزی مشکلات اشتغال را برطرف می‌کند، این در حالی است که کشاورزی در جهان مختصات خاص خود را دارد و برای امنیت غذایی است.

محمدپورعمران به علل پرداخت یارانه به بخش کشاورزی در همه کشورها اشاره کرد و افزود: کشاورزی برای اشتغال تعریف نمی‌شود و به خاطر درآمدزا نبودن در همه جای دنیا یارانه به این بخش اختصاص می‌یابد.

وی گفت: باید برای رقابت در بازار کشاورزی به سمت مکانیزه شدن این حوزه حرکت کنیم و سرانه اشتغال این بخش را پایین بیاوریم و همه باید نسبت به این مسئله مهم توجه داشته باشند که مازندران می‌تواند امنیت غذایی کشور را به طور کامل تأمین کند و به این منظور یارانه‌ها، حمایت‌های مربوطه و مشوق‌های زیادی درنظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه