English

نشست شورای قضایی استان تهران برگزار شد

دومین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

نشست شورای قضایی استان تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران به سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و با بیان روایات و با اشاره به نامه ها و واسطه گری ایشان بین امام و ولی زمان خویش و مردم هم عصر خویش و بیان نکات سیاسی و تربیتی شخصیتی آن حضرت، از حاضرین خواست نسبت به شناخت و معرفت اسلامی در زندگانی آن حضرت اهتمام بورزند.

وی همچنین به سالگرد قیام گوهرشاد در مبارزه با ظلم علنی حکومت پهلوی در زمینه حجاب اشاره کرد و با ذکر مستندات تاریخی و عینی هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت.

رییس شورای قضایی استان تهران در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مسئولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری (مدظله العلی)، گفت: فرمایشات معظم له هم مایه مباهات بود و هم مسئولیت همه ما را سنگین‌تر کرد. مطالب مهم ایشان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، نحوه ایفای نقش قوه قضاییه در عملکرد دو قوه دیگر با ساز و کارهای قانون و دفاع از شیعیان مظلوم جهان و … مسیر حرکت دستگاه قضا را در آینده ترسیم کرد و دغدغه هر ساله معظم له در خصوص برخورد با تخلفات احتمالی در درون قوه قضاییه را به عنوان مقدمه و امری ضروری جهت تحقق اهداف قوه لازم شمرد.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری، بیان کرد: دستورالعمل‌های خاصی در این زمینه مقرر شده است که با عنایت الهی اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی با توجه به کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان از مسئولین ذی ربط خواست تا با شفاف سازی کامل به انعکاس برکات این امر خداپسندانه در جامعه با ارائه آمار آزادشدگان و کیفیت آن بپردازند.

محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران نیز به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه مسئولیت خویش از جمله بازدید سفرای ۴۵ کشور از بازداشتگاه اوین پرداخت و به بازخورد مثبت این بازدید در سطح ملی و بین المللی اشاره کرد.

وی در ادامه به تعامل با نهادهای قانونی در مولفه جمع آوری معتادان متجاهر و اسکان آنها و برنامه ریزی در جهت ترک و بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه، به اقدامات حمایتی جاری، تشکیل کلاس‌های سوادآموزی و آموزش قرآن مددجویان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه